رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان :

محموله ۵۰۰ تنی از جاسک به بندر سویق عمان صادرشد




رئیس اتاق تعاون استان هرمزگان از صادرات محموله ۵۰۰ تن از بندر جاسک به بندر سویق عمان خبر داد.
عباس سالاری با بیان اینکه به دنبال افزایش صادرات غیرنفتی استان هستیم اظهار داشت: به همین منظور و با کمک تعاونی لنجداران صدف جاسک این محموله از بندرجاسک به مقصد بندر سویق عمان بارگیری شد.


وی با اشاره به اینکه این محموله شامل سه محصول متفاوت می باشد خاطرنشان کرد: 200 تن سیلیکات سدیم، ۱۵۰ تن انواع سنگ ساختمانی و ۱۵۰ تن کاشی و سرامیک محموله صادراتی فوق را تشکیل می‌دهد.
رییس اتاق تعاون استان هرمزگان با تاکید بر ظرفیت ترانزیت دریایی هرمزگان به خصوص با کشورهای حوزه جنوب خلیج فارس یادآور شد: این کشورها بهترین شرایط برای صادرات محصولات ایران به خصوص صادرات غیرنفتی را دارد.


سالاری ادامه داد: در سال‌جاری محموله‌های دیگری نیز به این کشورها صادر شد و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت و کشورهای حوزه خلیج فارس بازار بسیار مناسبی برای  محصولات ایرانی است.
وی تصریح کرد: اتاق تعاون استان برای رونق صادرات غیرنفتی تمام توان خود را به کار خواهد گرفت و در این مسیر از تعاونی‌هایی که محصولات خود را صادر می‌کنند حمایت خواهد کرد.رییس اتاق تعاون استان هرمزگان اظهار امیدواری کرد: در سال رونق تولید، میزان صادرات غیر نفتی هرمزگان به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورها به بالاترین میزان خود برسد.


سالاری با اعلام اینکه در شرایط کنونی که کشورتحریم است کشتی‌های بزرگ با مشکل مواجه هستند افزود: تعاونی‌های لنج داران در سطح استان توانایی حمل کالا به کشورهای حوزه خلیج فارس را دارند همانطور که  در جابجایی کالا تا کنون نیز با تمام توان در خدمت بازرگانان بوده‌اند.


وی هرمزگان را مناسب‌ترین مرز دریایی کشور برای صادرات محصولات و کالاهای بازرگانان برشمرد و گفت: با وجود بنادر مختلف و تعاونی‌های لنج‌داران از شرق تا غرب استان، این امکان وجود دارد تا همه تجار کالاهای خود را به راحتی به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنند.
عباس سالاری رییس اتاق تعاون استان هرمزگان، در پایان از حمایت‌های استاندار هرمزگان از مجموعه اتاق تعاون و شرکت‌های تعاونی تقدیر و اظهار کرد: این حمایت‌ها باعث افزایش صادرات غیر نفتی و ارزآوری به کشور و رونق تجارت خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها