لزوم حمایت صنایع از ورزش/ هرمزگان در لیگ برتر تیم داشته باشد



به گزارش صبح ساحل به نقل از خبرگزاری فارس، حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در دیدار با مدیرکل و کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان ضمن تبریک هفته تربیت بدنی، اظهار داشت: هرمزگان ظرفیت بسیار بالایی برای توسعه ورزش دارد از جمله پتانسیل و ظرفیت دریا که باید از آن برای توسعه ورزش‌های آبی استفاده کرد.

وی ادامه داد: صنایع قدرتمندی در استان هرمزگان مستقر و در حال فعالیت هستند که این صنایع باید برای جبران عقب ماندگی‌ها به کمک ورزش استان هرمزگان بیایند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بیان کرد: شکی نیست که ورزش، یک مسئله تفننی نیست، ورزش نباید در جامعه ما تبدیل به یک سرگرمی بشود زیرا ماهیت ورزش این چنین نیست.

 حجت الاسلام عبادی زاده از انسان سازی به عنوان پایه و اساس ورزش یاد کرد و با استناد به روایتی از پیامبر اسلام(ص) که فرمودند عقل سالم، در بدن سالم است، افزود: این توصیه رسول خدا بیانگر آن است که رابطه تنگاتنگی بین حوزه فیزیک و متافیزیک وجود دارد.

امام جمعه بندرعباس با اشاره به توصیه بزرگان در طول تاریخ مبنی بر اینکه اهتمام ویژه به ورزش در بین کودکان و نوجوانان، عنوان کرد: این گونه توصیه‌ها نشان می‌دهد که پرداختن به ورزش، یک موضوع ساده ای نیست.

 وی با ذکر این نکته که امروز ورزش بخشی از حقیقت جامعه است، گفت: ورزش بخش جدایی ناپذیری است که بزرگان ما نیز همواره به پرداختن به توصیه‌ کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده همچنین به ذکر خاطره ای از دوران تحصیل در حوزه علمیه پرداخت و خاطرنشان کرد: آیت الله مشکینی(ره) در درس اخلاق در حوزه علمیه قم همواره بر توجه طلاب به ورزش تاکید داشتند و می فرمودند:« اگر می خواهید در آینده خدمتگزار اسلام و مسلمین باشید باید در کنار کسب علم و دانش به جسم خویش نیز توجه داشته باشید.»

  نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان اینکه حتی کسانی که در حوزه معنویت گرایی نیز کار می کنند باید جسم خود را تقویت کنید، افزود: ورزش یک حقیقت جدا ناپذیر در زندگی انسان هاست.

وی با یادآوری اینکه مقام معظم رهبری نیز در دیدار با جوانان، آنان را به تحصیل، تهذیب و ورزش توصیه فرمودند، بیان کرد: معظم له، در کنار علم  وتهذیب نفس، ورزش را قرار می دهد و این بیانگر جایگاه ورزش است.

 عبادی زاده در ادامه به تبیین بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی پرداخت و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب از جوانان به عنوان محورنام برده اند و از این رو باید تمام برنامه ریزی های برای آینده انقلاب و نظام در راستای تربیت نسل جوان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان افزود: رهبری در این بیانیه توصیه می فرمایند که باید به دنبال یک دولت مکتبی جوان باشیم، زیرا هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که جوانان بیایند و مسؤولیت را در دست بگیرند؛ همان طور که جوان ها در اول انقلاب، جنگ را اداره کردند.

 وی با تاکید بر اینکه ما باید امروز بر روی نسل جوان سرمایه گذاری کنیم، اضافه کرد: اگر جوانان در حوزه های مدیریت، علم و دانش، مسائل فرهنگی و اجتماعی و ... به میدان بیایند، بسیاری از مشکلات جامعه مرتفع شود.

 رئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان ضمن قدردانی از اقدامات فاخر صورت گرفته در حوزه ورزش استان، گفت: دستگاه های مختلفی طی سال های اخیر در عرصه ورزش هرمزگان ورود کرده اند که از آن جمله می توان از تلاش های خیلی خوب شهرداری بندرعباس به عنوان نمونه ای موفق یاد کرد.

عبادی زاده بر نیازسنجی و اولویت بندی در حوزه ورزش استان هرمزگان تاکید کرد و افزود: ابتدا باید بررسی شود که جوانان ما در چه رشته هایی استعداد دارند و سپس اولویت سرمایه گذاری باید در حوزه های که افراد مستعد وجود داشته باشد صورت گیرد.

وی با اشاره به مرز هزار و 400 کیلومتری ساحل دریا در هرمزگان، بر فراهم ساختن زمینه برای توسعه ورزش های آبی در استان تاکید کرد وگفت: هرمزگان در زمینه توسعه ورزش های آبی نیاز به سرمایه گذاری دارد.

امام جمعه بندرعباس یکی از راه های جذب گردشگر را توسعه ورزش های آبی دانست و تاکید کرد: باید از ورزش های همگانی آبی در هرمزگان حمایت شود.

عبادی زاده با تاکید بر اینکه ورزش باستانی باید در همه شهرستان های این استان راه اندازی شود، افزود:  هرمزگان در زمینه ورزش های باستانی نیاز به یک سرمایه‌گذاری جدی دارد.

وی با بیان اینکه سراسر استان هرمزگان به ویژه روستاها نباید از امکانات حوزه ورزش محروم باشند، گفت: ما امروز نیاز داریم که در بحث ورزش روستاها یک جایگاه خوبی داشته باشند

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با ذکر این نکته که باید جوان‌ها را به سمت ورزش های قهرمانی سوق دهیم، بیان کرد: اگر از ورزش های قهرمانی مدال آور فاصله بگیریم، ورزش ما نمی تواند رشد کند یعنی نگاه ما به ورزش های قهرمانی از منظر رویکرد همگانی به امر ورزش خیلی مهم است.

عبادی زاده، رشد ورزش در استان را مهم برشمرد و عنوان کرد: برخورداری از یک تیم فوتبال در لیگ برتر می‌تواند استان را به جلو ببرد و از این رو هرمزگان نیز باید مثل استان‌های دیگر نظیر نفت خوزستان و نفت تهران که تیم دارند، باید در لیگ برتر تیم داشته باشد و این باعث خودباوری و دلگرم شدن مردم می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به بخش زیرساخت ورزش در استان اشاره کرد و گفت: هرمزگان در بخش زیرساخت ها در مجموعه ورزش با کمبودهای زیادی روبروست و برای رفع این کمبودها باید گام به گام در این زمینه سرمایه ‌گذاری شود.

امام جمعه بندرعباس با طرح این پرسش که سهم ورزش در صنایع استان چقدر است، افزود:متاسفانه با وجود ظرفیت های بالا در بخش صنایع استان هرمزگان، اما در حوزه زیر ساخت های ورزشی خیلی عقب هستیم و نیاز است که مسئولان بخش صنعت برای جبران این عقب ماندگی به کمک ورزش استان بیاید.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده بر مطالبه گری حقوق حقه مردم هرمزگان تاکید کرد و گفت: نباید تنها سهم مردم استان از صنایع، آلایندگی باشد و صنایع عوارض این آلایندگی را نیز در جای دیگر پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه خیلی خوشم نمی آید که از واژه بومی استفاده کنم، افزود: معتقدم همه کسانی در در هرمزگان زندگی می کنند و فرزندان خود را اینجا به دنیا می آوردند شهروند این استان هستند و همه باید دست به دست هم دهیم و هرمزگان را بسازیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی هرمزگان بخش زیادی از توسعه این استان را مرهون مهاجران دانست و گفت: هرجای دنیا که در حال توسعه و آبادانی باشد مهاجران را بسوی خود جذب می کند و مهاجران در کنار ساکنان اصلی نقش موثری در پیشرفت و توسعه هر جامعه ای ایفا می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین عباد در پایان با اشاره به کسب عناوین مختلف در رشته ورزش والیبال ساحلی هرمزگان در سطح ملی و آسیا،خاطر نشان کرد: از دست اندرکاران امر ورزش استان ازجمله اداره کل ورزش و جوانان و شهرداری بندرعباس به جهت فراهم نمودن زیرساخت ها و حمایت های لازم از تیم های ورزش والیبال ساحلی قدردانی کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها