افزایش وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان



به گزارش صبح ساحل،به نقل از ایسنا،فریدون همتی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان با اشاره به بررسی گزارش عملکرد وصول درآمدهای مالیاتی طی شش ماه نخست سال جاری، عنوان کرد: با توجه به اینکه در حال حاضر درآمدهای مالیاتی نقش مهمی در بودجه دارند، خوشبختانه میزان وصول درآمدهای مالیاتی در هرمزگان افزایش خوبی داشته و بیشتر آن مربوط به اخذ مالیات از افرادی بوده که در گذشته فرار مالیاتی داشته‌اند.

وی ادامه داد: سه درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده در هرمزگان بین شهرداری ها و دهیاری های استان توزیع شد و یک درصد نیز از محل ارزش افزوده به حوزه بهداشت و درمان استان اختصاص می یابد که پیگیر جذب آن هستیم تا این رقم مناسب در راستای کارهای عمرانی در حوزه بیمارستان‌ها و بهداشت و درمان استان هزینه شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به مطالعات صورت گرفته در حوزه ظرفیت‌های اشتغال روستایی، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی باید بر مبنای این مطالعات میدانی برنامه ریزی های مناسبی جهت فعال سازی ظرفیت‌های خود در روستاها انجام دهند و همچنین روند جذب سرمایه‌گذاران برای فعالیت در روستاها افزایش یابد.

همتی با اشاره به ابلاغ بخشنامه بودجه سال ۹۹ تصریح کرد: با توجه به شرایط امروز، رویکرد بودجه سال آینده کاهش چشمگیر وابستگی به درآمدهای نفتی از جمله در بودجه جاری است و همچنین کاهش هزینه‌های غیرضروری و انضباط بخشی بیشتر به بودجه دستگاه‌های اجرایی از جمله رویکردهای بودجه است.

وی بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان نیز باید هرچه سریع تر گزارشات لازم در خصوص پروژه های عمرانی خود را جهت لحاظ شدن در بودجه ۹۹ آماده و ارائه دهند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: استفاده از ردیف‌های ملی و متمرکز بودجه یکی از موارد بسیار مهمی است که دستگاه‌های اجرایی استان باید به آن توجه داشته و در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها