شناسایی ۳ مورد ویروس کرونای آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور



نمکی از شناسایی ۳ مورد ویروس کرونای آفریقای جنوبی در یکی از استان‌های جنوبی کشور خبر داد.

    

به گزارش  صبح ساحل، سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در جمع خبرنگاران از شناسایی سه مورد قطعی ابتلا به کرونای آفریقایی جنوبی در کشور خبر داد و اظهار کرد: با موج فراگیر ویروس موتاسیون یافته انگلیسی در سراسر کشور همکاران با شرایط ویژه‌ای رو به رو شدند و متاسفانه مرگ ناشی از بستری در این روز‌ها رو به افزایش خواهد بود و در روز‌های آینده روز‌های سختی درباره دریافت بستر‌های امروز خواهیم داشت.

او گفت: کاری که همکارانم در موج سوم کرونا کردند این بود مراکز سرپایی ١۶ ساعات را افزایش دادیم و دارو‌های ضد ویروس را به مراکز سرپایی بردیم و توانستیم بار انبوه بیماران را که سرریز آن‌ها به بیمارستان‌ها بود کم کنیم و در روز‌های آینده با گذر از روز‌های سنگین شاهد کاهش آمار بستری و بعد از آن با تاخیر در آمار فوتی‌ها داشته باشیم.

نمکی بیان کرد: خبر خوب ما امروز این بود که واکسیناسیون کرونا در فاز دوم را شروع کردیم و دیروز آزمایش بالینی فاز سه پاستور را شروع کردیم و در آینده نزدیک این واکسن‌ها به جمع واکسن‌ها خواهد پیوست.

او گفت: خبر ناخوشی که امروز می‌دهیم این است که مت ویروس‌های جهش یافته را رصد می‌کردیم و همانطور که ویروس ووهان خود را از ووهان به قطب رساند صدای پای ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی و هندی را می‌شنیدیم و علم به شیوع ویروس برزیلی و آفریقایی جنوبی در کشور‌های همسایه را داشتیم و مکاتبه برای ممنوعیت ورود انجام دادیم.

وزیر بهداشت تصریح کرد: در یکی از استان‌های جنوبی برای اولین بار سه مورد ویروس آفریقا جنوبی را شناسایی کردیم. صدای پای ویروس هندی را بسیار نزدیک می‌شنویم.

گفتنی است که، شناسایی این گونه که با عنوان ۵۱۰Y.V۲ نام‌گذاری شده است، موجب تشدید محدودیت‌ها و تدابیر پیشگیرانه در ماه دسامبر شد.

همچنین نگرانی از شیوع این گونه موجب محدودیت پرواز برخی از خطوط هواپیمایی به آفریقای جنوبی شده است.

با این حال گونه جهش یافته ویروس کرونا در آفریقای جنوبی تنها گونه ای نیست که نگرانی هایی را ایجاد کرده است. یک گونه جدید ویروس کرونا در برزیل نیز وجود دارد که محققان استدلال می کنند تغییراتی در وضعیت های مهم این ویروس ایجاد شده است که به روش هایی می تواند اثر بخشی آنتی بادی ها را در برابر بیماری مختل کند.  همچنین گونه ای نیز در انگلیس به نام B۱۱۷ وجود دارد که کشنده تر از گونه های قبلی نیست اما قابلیت سرایت بیشتری دارد.

  

منبع:خبرنگاران جوان

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها