فعالیت پنج کارخانه تولیدی سبد پلاستیکی میوه در هرمزگان



سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: در حال حاضر پنج واحد تولیدی سبد پلاستیکی میوه و بسته بندی محصولات کشاورزی با ظرفیت یک هزارو ۷۹۸ تن در این استان فعالیت می‌کنند.

 

به گزارش صبح ساحل، سیامک نیکان افزود: میزان سرمایه‌گذاری این تعداد واحدهای تولیدی سبد پلاستیکی میوه در هرمزگان افزون بر ۳۷میلیارد ریال  با اشتغال‌زایی ۲۲ نفر است.
وی تاکیدکرد: این واحدهای تولیدی علاوه بر ایجاد اشتغال در واحدهای خود، نیاز کشاورزان و باغداران استان هرمزگان را به سبد میوه تامین کرده اند.
سرپرست معاونت امور صنایع سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان با اشاره به فصل مختلف سال در برداشت محصولات کشاورزی و اهمیت این نوع محصولات در حوزه بسته بندی، اعلام کرد: این واحدها در شهرستان های بندرعباس، پارسیان، رودان و میناب فعالیت می‌کند.
نیکان یادآورشد: حمایت از واحدهای تولیدی در هرمزگان در سال تولید ، پشتیبانی‌ها و مانع زادیی ها، یکی از مهم ترین اهداف این سازمان صنعت، معدن و تجارت استان است.
براساس گزارش سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، در حال حاضر وسعت زمین‌های کشاورزی این استان ۱۶۱هزار هکتار با تولید سالانه افزون بر۲ میلیون و ۳۰۰هزارتن محصول باغی و زراعی و یک میلیون و ۶۵۰هزارتن محصول سبزی و صیفی خارج از فصل است که تاثیر بسزایی در تنظیم بازار این محصولات در فصل‌های پاییز و زمستان در کشور دارد.
استان هرمزگان با داشتن پنج قطب مهم کشاورزی در طول سال با تولید انواع محصولات کشاورزی و باغی خارج از فصل و داشتن ظرفیت دروازه‌های صادراتی، نقش راهبردی در رونق تولید برعهده دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها