۲۴ زندانی جرایم غیر عمد در هرمزگان آزاد شدند



با کمک‌های خیران در جشن‌های گلریزان امسال ۲۴ زندانی جرائم غیر عمد از ندامتگاه‌های استان آزاد شدند.

به گزارش صبح ساحل، «مصطفی کیشانی»، مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: ۲۴ زندانی جرائم غیرعمد با پرداخت بدهی ۹۴ میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریال در ماه مبارک رمضان از زندان‌های استان آزاد شدند.

کیشانی افزود: ۱۲ نفر از محکومان مالی به دلیل ناتوانی از «رد مال» در زندان‌های هرمزگان بودند که با کمک یک میلیارد و ۵۳۲ میلیون ریالی خیران از زندان آزاد شدند.

او افزود: بدهی ۱۲ نفر دیگر از مددجویان جرائم غیرعمد نیز بیش از ۹۳ میلیارد ریال بود که شاکیان پنج میلیارد و ۸۱۱ میلیون ریال آن را بخشیدند.

مدیرکل زندان‌های هرمزگان گفت: چهار میلیارد و ۸۰۸ میلیون ریال نیز خیران برای آزادی این زندانیان کمک کردند و مابقی با کمک ستاد دیه، پرداخت وام بلاعوض و آورده خود مددجویان تامین شده است.

سال گذشته ۲۰۶ زندانی دیه و حرایم غیرعمد با بیش از یکهزار و ۲۲۰ میلیارد ریال از زندان‌های استان هرمزگان آزاد شدند و 25 نفر دیگر با جرایم غیر عمد در زندان های استان منتظر یاری رسانی خیران هستند.

کیشانی افزود:قدیمی‌ترین زندانی جرائم غیرعمد بندرعباس که از سال ۹۳ تاکنون به علت مسائل مالی در حبس بود، نیز در بین آزاد شدگان است.

او گفت این مددجو با بدهی مالی به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به مدت هفت سال در زندان مرکزی بندرعباس بوده که با بررسی پرونده آن جهت آزادی، در ۱۹ ماه مبارک رمضان با مشارکت کارکنان و مشتریان بانک مسکن و جمع آوری و واریز بدهی به حساب ستاد دیه، زمینه آزادی این سرپرست خانواده فراهم شد. 

جرائم غیرعمد مانند ایراد صدمه بدنی و یا قتل غیرعمد ناشی از تصادفات رانندگی، حوادث کارگاهی، محکومیت‌های مالی نظیر مهریه و نفقه و چک‌های بلامحل غیرکلاه‌برداری است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها