از اوایل سال آینده؛

کنتور‌های گاز هوشمند می‌شوند



مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز درباره نصب کنتور‌های هوشمند و پرداخت هزینه کنتور‌های غیرهوشمند، توضیحاتی را مطرح کرد.

به گزارش صبح ساحل، «نورموسوی»، مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز گفت: مسئولیت توزیع کنتورهای هوشمند گاز فقط حدود سه هفته است که به مدیریت امور گازرسانی محول شده؛ تاکنون اجرای طرح هوشمندسازی کنتورهای گاز به صورت گسترده انجام نشده و فقط در حد پژوهش در واحد پژوهش و واحد IT شرکت ملی گاز پیش رفته است.

به گفته او، مدیریت امور گازرسانی شرکت ملی گاز، بهره بردار این طرح محسوب می‌شود و پس از برطرف شدن ایراداتی که از سوی دو واحد دیگر این شرکت به آن اعلام شده، به دنبال پیمانکاران بخش خصوصی خواهد بود تا نصب کنتور‌های هوشمند در بخش مشترکان جزء و عمده با اولویت پرمصرف‌ها را از اوایل سال ۱۴۰۱، عملیاتی کند.

مدیر امور گازرسانی شرکت ملی گاز می‌گوید، تاکنون کنتور‌های هوشمند گاز به صورت کاربردی در کشور نصب نشده‌اند و فقط ۱۵ عدد کنتور با هدف پژوهشی به مرحله نصب رسیده و در خصوص پرداخت هزینه کنتورهای غیرهوشمند نیز، با توجه به مصوبه شرکت ملی گاز، اشتراک پذیری کنتور‌های رده ۶ و ۱۰ فقط برای افراد نیازمند با تشخیص شرکت‌های گاز استانی، قابل انجام است، ولی برای انبوه سازی و مجتمع سازی که امکان پرداخت تقسیطی را ندارند، مجاز نیست. هزینه کنتور برای افرادی که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی باشند، رایگان است و برای افراد دیگری نیز که از طریق نهاد‌های حمایتی دیگر معرفی شوند، امکان پرداخت تقسیطی وجود دارد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها