آزمون عملی دبیران تربیت بدنی و آزمونی عملی برای مسئولین استان


نویسنده: عبداسلام جمالی

سازمان سنجش طی اطلاعیه ای از دانش آموزان هرمزگانی داوطلب دبیری درس تربیت بدنی خواست که برای آزمون عملي این درس باید به کرمان بروند و در کل کشور فقط دانش آموزان هرمزگان و کهکیلویه و بویر احمد باید برای این آزمون به استان های مجاور بروند.
 
آیا هرمزگان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و هفتصدهزار  نفر و جمعیت دانش اموزی بیش از ۴۰۰ هزار نفری و هزاران ورزشکار و دهها اماکن ورزشی در مرکز استان،توانایی و یا شایستگی برگزاری آزمون عملی دبیری تربیت بدنی را ندارد که دانش آموزانش باید همه ی خطرات سفر را  به جان بخرند و با صرف هزینه ی گزاف طی مسافتی نزدیک به پانصد کیلومتر مسیر پر خطر بندر عباس-کرمان را طی طریق کنند و در جایی دیگر غیر از خانه خود خسته و کوفته در این آزمون شرکت کنند.
 آیا این تحقیر هرمزگان و هرمزگانی ها و تبعیض در حق فرزندان آنان نیست؟!چرا مسئولان بر سر این نابرابری و نادیده گرفته شدن حق مسلم مردم محروم هرمزگان فریاد نمی زنند؟چرا بسیاری از استانها با وجود کمتر بودن جمعیت و مساحت و حتی آمار داوطلبان نسبت به هرمزگان،می توانند چنین آزمونهایی برگزار کنند ولی پایتخت اقتصادی کشور (هرمزگان ) باید فرزندانش را صدها کیلومتر  به استانهایی دیگر  بفرستند؟!
چرا مسئولین فرا استانی متخصص تضییع حق استانی هستند که خیلی از درآمد کشور از آن سرچشمه میگیرد؟آیا تبعیض و بی عدالتی در حق هرمزگانی ها کافی نیست؟
از استاندار کوشا و پرتلاش استان و مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس انتظار می‌رود جلوی این حق کشی  و بی عدالتی محض را گرفته و در این باره سکوت نکنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها