هشدار:

بارش‌های ناگهانی و سیلابی در راه است



رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع بارش سنگین در ۵ استان جنوبی در هفته آینده خبر داد.

       

به گزارش صبح ساحل، «صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی از این حکایت دارد که در هفته آینده از روز دوشنبه تا پایان هفته، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بخش هایی از بوشهر درگیر بارش های سنگینی خواهند بود.

از اواخر وقت امروز و طی فردا یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل،‌خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.همچنین در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.

سه‌شنبه در سواحل دریای خزر بارش‌ها کاهش یافته اما در جنوب شرق کشور تشدید شده و گستره بارش‌ها به هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس،‌نیمه جنوبی کرمان، دریای عمان، تنه هرمز و شرق خلیج‌فارس کشیده خواهد شد.

چهارشنبه رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های فارس،‌کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد و همچنین به شکل پراکنده در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، قزوین و تهران ادامه خواهد داشت.

اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تأخیر در پرواز.

توصیه می‌شود: شهروندان احتیاط در صعود به ارتفاعات و عدم پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و همچنین ساختمان‌های نیمه‌کاره توجه نمایند.، از شهروندان خواسته می‌شود از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها خودداری نمایند.

لازم به ذکر است که این سامانه بارشی به صورت پراکنده تا12 مرداد ماه در کشور فعال خواهد بود.

  

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع بارش سنگین در ۵ استان جنوبی در هفته آینده خبر داد.           به گزارش صبح ساحل، «صادق ضیائیان»، رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: تحلیل نقشه‌های هواشناسی از این حکایت دارد که در هفته آینده از روز دوشنبه تا پایان هفته، استان های سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان، فارس و بخش هایی از بوشهر درگیر بارش های سنگینی خواهند بود.  از اواخر وقت امروز و طی فردا یکشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از نوار شمالی کشور در سواحل دریای خزر، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل،‌خراسان شمالی و ارتفاعات البرز ابرناکی، بارش باران و گاهی رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.همچنین در بخش‌هایی از هرمزگان، جنوب کرمان و سیستان و بلوچستان و جنوب شرق فارس رگبار پراکنده، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی انتظار می‌رود.  سه‌شنبه در سواحل دریای خزر بارش‌ها کاهش یافته اما در جنوب شرق کشور تشدید شده و گستره بارش‌ها به هرمزگان، سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس،‌نیمه جنوبی کرمان، دریای عمان، تنه هرمز و شرق خلیج‌فارس کشیده خواهد شد.  چهارشنبه رگبار باران، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی در استان‌های فارس،‌کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی استان‌های اصفهان و یزد و همچنین به شکل پراکنده در دامنه و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، البرز، قزوین و تهران ادامه خواهد داشت.  اثر مخاطره: احتمال صاعقه، احتمال آب‌گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب به‌شکل محلی و محدود، احتمال بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌های فصلی، احتمال شکستن درختان کهنسال، احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات و احتمال تأخیر در پرواز.  توصیه می‌شود: شهروندان احتیاط در صعود به ارتفاعات و عدم پارک خودرو اطراف درختان فرسوده و همچنین ساختمان‌های نیمه‌کاره توجه نمایند.، از شهروندان خواسته می‌شود از اتراق در بستر رودخانه‌ها و احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها خودداری نمایند.  لازم به ذکر است که این سامانه بارشی به صورت پراکنده تا12 مرداد ماه در کشور فعال خواهد بود.        منبع:تسنیم، هواشناسی،کشوری

بارش‌های ناگهانی و سیلاب در راه است

منبع:تسنیم، هواشناسی،کشوری

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها