سرپرست مرکز بهداشت بندرعباس:

احتمال تغییر رنگ‌بندی بندرعباس از وضعیت نارنجی به قرمز/ استقبال از واکسیناسیون کاهش یافت



سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بندرعباس گفت: با وجود افزایش موارد بیماری و بستری، احتمال تغییر رنگ‌بندی شهرستان بندرعباس از وضعیت نارنجی به قرمز در هفته آینده وجود دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، دکتر فریده فخار با اشاره به وضعیت بیماری کووید ۱۹، اظهار کرد: در بندرعباس افزایش روزانه موارد ابتلا و افزایش تعداد بیماران بستری ناشی از کووید محسوس است.

وی افزود: تعداد مبتلایان در بندرعباس بیشتر و استقبال از واکسیناسیون کمتر شده است بنابراین لازم است مردم سریع تر با تزریق دوز یادآور واکسن کرونا، خود را نسبت به این بیماری ایمن کنند.

فخار با تاکید بر ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تزریق دُز یادآور واکسن عنوان کرد: معمولا بستری‌ها افرادی هستند که واکسیناسیون کاملی ندارند و اضافه کرد که در موج جدید بیماری، مبتلایان بیشتر دچار علائم گلو درد و آبریزش بینی و سپس علائم گوارشی هستند.

 

گفتنی است که سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امروز فوتی بر اثر کرونا در هرمزگان ثبت نشد و جمع فوتی‌های این بیماری در استان همان دو هزار و ۶۲۵ نفر باقی ماند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته با بستری شدن ۲۵ نفر بر اثر کرونا در هرمزگان، شمار بستری‌های این بیماری در استان به ۶۲ نفر رسید.

دکتر فاطمه نوروزیان اضافه کرد: در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) ۱۱ بیمار مبتلا به کرونا و بدحال وجود دارد.

وی گفت: اکنون سه هزار و ۷۰۰ بیمار مبتلا به کرونا نیز در قرنطینه خانگی هستند.

 

همچنین بنا بر آخرین اعلام وزارت بهداشت شهرستان‌های بستک، بندر خمیر و میناب در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار گرفت. اکنون شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، کیش، حاجی آباد و رودان در وضعیت نارنجی شیوع کرونا قرار دارند. شهرستان‌های جاسک، قشم و پارسیان در وضعیت زرد شیوع کرونا و شهرستان‌های بوموسی، بشاگرد و هرمز نیز در وضعیت آبی هستند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها