ایران به جمع تولیدکنندگان تیغ‌های جراحی پیوست‌



تولید تیغ‌های جراحی به دلیل ضخامت ۶۰ نانومتری که باید داشته باشند، به فناوری خاصی نیاز دارد که تنها برخی کشورها از این فناوری برخوردار هستند. اکنون ایران نیز به جمع تولیدکنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.

به گزارش صبح ساحل، هم اکنون صدها شرکت دانش‌بنیان به نوبه خود در حال تولید تجهیزات و محصولاتی هستند که یا در داخل کشور وجود ندارد یا آنکه نمونه خارجی آن گران بوده و تهیه آن به دلیل تحریم با سختی‌های مواجه است.

تولید پمپ تزریق خون و تیغ‌های جراحی از جمله این محصولات فناورانه محسوب می شوند. به عنوان مثال تیغ های جراحی به دلیل ضخامت ۶۰ نانومتری نیازمند فناوری خاصی است و حالا به همت یک شرکت دانش بنیان ایران نیز به جمع تولیدکنندگان این محصول فناورانه پیوسته است.

«شهریار همایون فرمنش»، مدیرعامل شرکت دانش بنیان مطلب الکترونیک پایدار با اشاره به بهره‌مندی از فناوری بومی تجهیزات پزشکی ایران‌ساخت گفت: یکی از محصولات این شرکت پمپ تزریق خون است، بسیاری اوقات امکان تزریق خون به صورت معمولی وجود ندارد. زیرا خون حاوی گلوبول‌های قرمز است و در تزریق معمولی ممکن است این گلوبول‌ها دچار شکستگی شوند.

وی با بیان اینکه، در برخی موارد نیز رگ‌های بیمار قابلیت تزریق عادی را ندارد، افزود: همچنین گاهاً در موارد اورژانس بیمار به صورت فوری به حجم بالای خون نیاز دارد و تزریق قطره قطره آن به صورت سرم عادی در مدت زمان طولانی مطلوبیت درمانی ندارد. از این رو در اینگونه موارد از دستگاه پمپ تزریق خون استفاده می‌شود.

این دستگاه ایران ساخت که توسط شرکت دانش‌بنیان مطلب الکترونیک پایدار با نصف قیمت محصول مشابه اتریشی و آمریکای تولید می‌شود، علاوه بر برخورداری از کیفیت مشابه محصول خارجی، برعکس نمونه‌های وارداتی، دارای خدمات پس از فروش و ضمانت نیز دارد.

ساخت تیغ‌های جراحی با نصف قیمت خارجی و کیفیت مشابه

دیگر محصول این شرکت دانش بنیان تیغ‌های جراحی هستند. تولید تیغه‌های جراحی علیرغم ظاهر ساده‌ای که دارند، نیازمند فرایندی پیچیده و فناورانه است. برای تولید این تیغه‌های جراحی به ۴ گلوگاه تکنولوژیک نیاز است که از جمله آنها می‌توان به فرایند حرارت دهی استیل اشاره کرد.

معمولاً بیشترین دقتی که دستگاه‌های CNC از آن برخوردار هستند، یک صدم میلی‌متر است، در حالی که نوک تیغ‌های مخصوص اعمال جراحی ۶۰ نانومتر است که با میکروسکوپ معمولی نیز قابل مشاهده نیست و باید برای سنجش اندازه آن از میکروسکوپ الکترونیک بهره برد.

به گفته مدیران این شرکت در حال حاضر ۶ کمپانی در دنیا تیغ‌های جراحی تولید می‌کنند و ایران نیز جدیدترین عضو باشگاه تولیدکنندگان این محصول به شمار می‌رود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها