واردات آیفون ۱۴ در بلاتکلیفی/ قرار بود این گوشی از اوایل پاییز وارد بازار ایران شود



سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که موبایل‌های آیفون ۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده و وضعیت رجیستر شدن یا نشدن آن هم مشخص نیست.

     

به گزارش صبح ساحل، محمدرضا عالیان با بیان اینکه آیفون ۱۴ فعلاً رجیستر نمی‌شود، چون شناسه آن در سامانه ثبت نشده، تصریح کرد: احتمالاً در روزهای آینده تکلیف اینکه شناسه وارد سامانه‌ها می‌شود که بازرگانان بتوانند ثبت سفارش و تعرفه گمرکی پرداخت کنند یا خیر، تعیین می‌شود.

به گفته وی موبایل‌های آیفون ۱۴ که در حال حاضر در بازار هستند به صورت قاچاق یا از طریق رویه مسافری به کشور وارد شده و رجیستر نشده است. هیچ کدام از این موبایل‌ها از طریق رویه بازرگانی و رسمی وارد کشور نشده وضعیت رجیستر شدن یا نشدن آن هم مشخص نیست.

سخنگوی انجمن موبایل در پاسخ به اینکه آیا این انجمن توصیه می‌کند مردم آیفون ۱۴ نخرند؟ تصریح کرد: انجمن تا زمانی که وضعیت واردات آیفون ۱۴ مشخص نشود، توصیه‌ای نمی‌کند و این به عهده مصرف کننده است که ریسک خرید این محصول را بکند یا خیر. اما مصرف کننده باید بداند که اگر این موبایل‌ها رجیستر نشود به عنوان دستگاه ثانویه‌ای که در شبکه ارتباطی کشور فعال نخواهد شد قابل استفاده است.

وی همچنین گفت که علت ثبت نشدن شناسه آیفون ۱۴ در سامانه‌ها مشخص نیست.

قیمت آیفون 14 در بازار ایران

طبق اطلاعاتی که از لیست قیمت آیفون 14 در دسترس است، قیمت آیفون 14 احتمالاً 799 دلار خواهد بود و شرکت اپل قیمت این محصول را نسبت به سال گذشته افزایش نخواهد داد. همچنین طبق گفته­ ها قیمت آیفون 14 مکس 899 دلار است و نسخه ­های پرو این گوشی نیز با افزایش قیمت مواجه خواهند بود؛ به طوری که برای خرید آیفون 14 پرو باید 1099 دلار و برای مدل آیفون 14 پرو مکس 1199 دلار باید هزینه کنید.

آیفون 14 پاییز وارد ایران می شود

طبق گزارش بلومبرگ در مورد تاریخ فروش آیفون 14، پیش فروش آیفون 14 از تاریخ 9 سپتامبر (18 شهریور) آغاز م ی­شود و از تاریخ 16 سپتامبر (25 شهریور) نیز این گوشی به بازار عرضه می­شود. به طور کلی پیش بینی می شود که ورود ایفون 14 به ایران حدوداً اوایل پاییز 1401 صورت گیرد.

حواشی واردات محصولات اپل

در اکثر گزارش‌ها دیده می‌شود که واردات گوشی لوکس را یک معضل اقتصادی قلمداد می‌کنند. اغلب با اشاره به حجم واردات آیفون به این مسئله چنین استدلال می‌شود که باید فکری به حال واردات آیفون کرد. این در حالی است که آیفون سهم قابل‌توجهی از بازار موبایل در جهان را به خود اختصاص داده و احتمالاً به همان دلیلی آیفون در ایران پرفروش است که در کشورهای دیگر. برند اپل نزدیک به ۱۹ درصد سهم جهانی بازار را در اختیار دارد و با نسل جدید یعنی سری ۱۴ نیز احتمال افزایش این سهم دور از انتظار نخواهد بود.

   

منابع:اخبار جدید، ایسنا

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها