آغاز برداشت پیاز از مزارع هرمزگان



مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با اشاره به آغاز فصل برداشت پیاز از سطح هشت هزار و ۶۰۰ هکتار اراضی این استان گفت: علاوه بر استان‌های داخل کشور، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس به عنوان مقصد بین‌المللی پیاز با کیفیت هرمزگان هستند.

      

به گزارش صبح ساحل، سید رضا امیری زاده روز دوشنبه در حاشیه بازدید از روند برداشت محصول پیاز در بندرعباس افزود: محصول پیاز هرمزگان با توجه به کشت نشایی از با کیفیت ترین پیازهای تولید شده در کشور و منطقه است که خواهان بسیاری در سطح بین المللی دارد.

وی بیان کرد: استان‌های تهران، فارس، اصفهان، آذربایجان ازجمله بازارهای هدف محصول با کیفیت پیاز هرمزگان است.

مدیر زارعت سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان پیش بینی کرد: امسال به صورت میانگین افزون بر ۴۱۰ هزار تن محصول توسط کشاورزان استان برداشت شود که متوسط عملکرد در هر هکتار از اراضی کشت شده افزون بر ۵۰ تن است.

امیری زاده ادامه داد: بیشتر برداشت پیاز از مزارع هرمزگان از بهمن ماه خواهد بود اما از نیمه دوم دیماه هم برداشت در برخی اراضی آغاز شده و تا اواخر فروردین ماه با هدف تامین نیاز بازار کشور ادامه دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: زمان کشت به‌موقع، استفاده از سیستم آبیاری نوین و تغذیه مناسب، از جمله اقدام های جهاد کشاورزی در راستای عملکرد بهتر برای کاشت این محصول بوده است.

گفتنی است؛ در سال زراعی جاری تغییر الگوی کشت برای ۳۱ محصول کشاورزی در استان هرمزگان کلید خورده است که ۱۷ نوع از این محصولات مربوط به سبزی و صیفی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها