مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نسبت به تغییر شرایط اقلیمی هشدار داد:

چند جزیره هرمزگان در معرض زیرآب رفتن



نخستین جلسه رسمی شورای شهر بندرعباس در سال ۱۴۰۲ با حضور مدیرکل میراث فرهنگی استان و شهردار بندرعباس برگزار شد. مدیرکل میراث فرهنگی استان در این جلسه به تشریح وضعیت میزبانی استان هرمزگان در ایام نوروز پرداخت.
  
هرمزگان میزبان 8 میلیون مسافر نوروزی بود
«محمد محسنی»، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در این نشست گفت: تلاش شبانه‌روزی نوروزبانان بی نوروز در ایامی که گذشت، اعتبار استانی را محفوظ کرد‌.
وی بابیان اینکه هرمزگان در کشور ایران بی‌نظیر است، در تشریح تعداد مسافران نوروزی گفت: هرمزگان نوروز ۱۴۰۲، بر اساس سامانه ملی کشور میزبان ۸ میلیون و ۵۰ هزار نفر بوده است.مدیرکل میراث فرهنگی با اشاره به اینکه ۴ میلیون نفر {بر پایه کد ملی} فقط سفر دریایی داشته‌اند، اظهار کرد: حدود یک‌میلیون نفر نیز خردسال بوده و شامل بلیت نمی‌شدند.وی اضافه کرد: در ایام نوروز ۸۰۰ هزار خودرو از سرزمین اصلی به جزایر منتقل شد. همچنین بیش از ۸۰ هزار بار، از سرزمین اصلی به جزایر انتقال یافت.محسنی بابیان اینکه ظرف سه ماه تغییر روش خدمات‌رسانی از سنتی به هوشمند را تا حدودی محقق کردیم، گفت: برای گردشگران اپلیکیشنی راه‌اندازی کردیم که تنها مختص ایام نوروز نیست. هدف این است که کل خدمات میراث فرهنگی از طریق این اپلیکیشن انجام شود. این قول را می‌دهم اداره کل میراث فرهنگی، ارباب رجوع سال آینده نخواهد داشت. تمام خدمات باید برون‌سپاری شود.میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان افزود: رویدادهای بسیاری در ایام نوروز برگزار شد. یکی از این رویداد با شعار «هرمزگان به ساعت زمین کوک شد»، بحث شنبه آخر مارس هرسال به لحاظ توسعه پایدار دنیا برای کمک به زمین یک ساعت انرژی‌های فسیلی را کم کنند. ما این اقدام را انجام دادیم و در تاریخ ثبت شد. در سال جاری امیدواریم محوریت را در کشور به دست بگیریم. با توجه به تغییر شرایط اقلیم چند جزیره استان هرمزگان در معرض زیرآب رفتن هستند. اگر فکری نکنیم و به کمک زمین نیاییم فرزندان ما درگیر خواهند بود. سطح آب بندرعباس نیز احتمالاً بالا خواهد آمد. باید کمک کنیم.وی بابیان اینکه اگر می‌خواهیم درآمد شهر را افزایش دهیم باید به مقوله گردشگری توجه کنیم، عنوان کرد: وضعیت کنونی زیبنده استان هرمزگان نیست. سال گذشته با اندک تلاشی ۲ میلیون دلار صنایع‌دستی به فروش رسانده‌ایم. برای صیانت، ارتقا و نمره گرفتن در ارزیابی‌های بین‌المللی باید زیرساخت‌ها و شاخص‌های صنایع‌دستی را ارتقا دهیم.
محسنی گفت: هرمزگان 290 آثار تاریخی و تمدنی دارد. شیر مغربی هرمزگان که در کرمان نگهداری می‌شود ۲۵۰۰ سال قدمت دارد. یکی از صنایع پذیرفته است امور مربوط به توسعه و بهبود وضعیت کنونی حمام گپ را انجام دهد.
  

غیرقابل انتشار: 2منتشر شده: 8
حسین
۲۹ فروردین ۱۴۰۲
واقعا ماهم ازدست این ماشینهای بی پلاک خسته شدیم من یک راننده اتوبوس هستم که روزی چهاربار مسیرگچین به بندرعباس تردد دارم با حرکاتی که اینا انجام میدن ماهم درامان نیستیم
مرتضی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
از واجب ترین کارهایی که باید انجام شود برخورد جدی با بر هم زنندگان امنیت جاده های استان هستند که با خودروهای بی پلاک و سرعت های آنچنانی باعث ایجاد وحشت در جاده ها میشوند.
افشین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
موردفوق قابل توجه است.اماسطلهای زباله ،آسفالتهای داغان، دیوارهای پرازتبلیغات،کانالهای پرازلجن وبوی زننده، نشان از عدم و سوء مدیریت حتا در پیش پاافتاده ترین امور شهری دارد.
یلدا
۲۳ فروردین ۱۴۰۲
دقیقا
منم
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
درسته،،،این رانندگان بابی موالاتی وبی فرهنگی،باعث آزار و اذیت رانندگان به خصوص گردشگران و مهمانان نوروزی شده و خطرات جدی به همراه دارد
صباحی
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
برای بناهای تاریخی . به نظرم بهترین راه کمی بازسازی (استفاده از تکنیک ساخت قدیم ) اوناست . بیشتر افراد به دلیل تخریب زیادی که بناها شدن علاقه شون به اونا کم شده.
صباحی
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
میتونن. در خط ساحل . مسیر پیاده روی طولانی همراه کمی فضای سبز و سرویس های خدماتی ایجاد کنن. گر چه الان قسمتی به این شکل هست اما . مسیر پیاده روی که کمی بیشتر تو دریا باشه. به شخصه ندیدم.
عبدالله حیدری
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
اول باید هرمزگان رانندگان متخلفی که با سرعت‌های نجومی و چراغهای زنون باعث آزار مردم شهر و گردشگران می‌شود را جمع کنیم . ازگردشگرها شنیده ام که با توجه به موارد فوق بار آخری است که به هرمزگان می‌آیند.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها