ژئوپارک جهانی قشم به عنوان محور توسعه منطقه‌ای یونسکو معرفی شد



مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: ژئو پارک این جزیره به‌ عنوان محور و مرکز توسعه منطقه‌ ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در ۲ کارگاه بین‌ المللی مدیریت و توسعه  ژئوپارک‌ها در کشور ترکیه معرفی شد.  

به گزارش صبح ساحل، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد قشم، «سجاد اشگرف»، مدیر ژئوپارک جهانی قشم گفت: این ۲ کارگاه‌ با مشارکت متخصصان و صاحب‌ نظران کشورهای فرانسه، عربستان، اردن، ازبکستان، قزاقستان، قرقیزستان، مغولستان و شرکت‌ کنندگانی از سراسر کشور ترکیه با محوریت انتقال تجربیات مختلف برگزار شد.

وی ادامه داد: ژئوپارک جهانی قشم به‌ واسطه قدمت و تجربیات موفق به‌ ویژه در حوزه جلب مشارکت و همراهی جامعه محلی مورد استقبال برگزار کنندگان این کارگاه‌ های آموزشی بین‌ المللی قرار گرفت.

مدیر ژئوپارک جهانی قشم توضیح داد: علیرضا امری کاظمی به‌ عنوان هماهنگ‌ کننده علمی و بین‌ المللی ژئوپارک جهانی قشم، عضو شورای جهانی و ارزیاب بین‌ المللی ژئوپارک ها در این کارگاه‌ ها حضور پیدا کرد.

ژئوپارک منطقه ای است با وسعت کافی که مرزهای آن به وضوح مشخص شده و چندین پدیده بارز زمین شناسی در محدوده آن قرار دارد و میراث زمین شناختی آن ناحیه با مدیریتی دقیق و دایمی حفظ و نگهداری شود و این محدوده باید بتواند در توسعه اقتصادی جوامع پیرامون خود نقش موثری ایفا کند.

ژئوپارک ممکن است علاوه بر پدیده های زمین شناسی از آثار تاریخی، بوم شناسی، باستان شناسی و میراث فرهنگی و طبیعی دیگر برخوردار باشد که ژئوپارک قشم دارای تمامی ویژگی های یاد شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها