نوجوان هرمزگانی برای ارتقا مرحله بازی آنلاین به کارت بانکی والدینش دستبرد زد

خالی کردن حساب پدر برای ستاره 23میلیونی



پسر نوجوانی در بندرعباس برای ارتقا بازی اینترنتی، حساب پدرش را خالی کرد توسط پلیس فتا هرمزگان شناسایی شد .این پسر  که با دسترسی به پیامک‌های تلفن همراه پدر خود، رمز دوم پویا از حساب وی 230 میلیون ریال برای بازی آنلاین و خرید ستاره  برداشت کرده بود. 
 
این روزها خبرهای از این قبیل زیاد دیده و شنیده می‌شود که در بررسی دقیق توسط کارشناسان پلیس فتا ، مشخص می‌شود  که فرزندان یا حتی نوه‌های مالباختگان برای خرید اکانت بازی‌های رایانه‌ای و یا ارتقاء مرحله بازی اینترنتی و نظایر این‌ها، از حساب بانکی والدین خود بدون اجازه، برداشت اینترنتی کرده‌اند. یا در شماری  از پرونده‌ها، به علت کم‌سن‌وسال بودن و عدم داشتن دانش لازم فرزندانی که از حساب والدینشان استفاده نموده‌اند و هنگام بازی برای جمع‌آوری امتیاز بیشتر، اقدام به خرید سکه و الماس داخل بازی  کردند ،رؤیت شده  که وارد درگاه‌های پرداخت اینترنتی جعلی شده و تمام موجودی حساب توسط مجرمین سایبری با فیشینگ اطلاعات حساب‌ها به‌سرعت رفته است.  
تابستان است و استقبال و گرایش فرزندان  استان‌های جنوبی به‌خصوص هرمزگانی به علت شرایط خاص آب و هوایی و امکانات کم تفریحی و همچنین هزینه هنگفت کلاس‌های آموزشی، به استفاده از بازی‌های اینترنتی برای گذراندن  اوقات فراغت افزایش ‌یافته است. 
با توجه به افزایش روزافزون استفاده از اینترنت و حضور بیشتر کودکان در این فضا ، نحوه استفاده کودکان از فضای مجازی به یکی از دغدغه‌های والدین و مسئولان تبدیل‌شده است...
 
 انکار متهم 
اوایل خردادماه جاری در پی مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتا و اظهار وی مبنی بر اینکه از حساب او توسط فرد ناشناس به‌صورت اینترنتی در حدود 230میلیون ریال به سرقت رفته است ،در بررسی دقیق توسط کارشناسان سایبری این پلیس، مشخص شد این اتفاق از سوی فرزند شاکی صورت گرفته است.
رئیس پلیس فتا استان هرمزگان در این خصوص گفت: متهم  پس از حضور در این پلیس منکر انجام هرگونه عمل مجرمانه‌ای شد ولی با دیدن ادله دیجیتال و مستندات لب به اعتراف گشود و با پذیرش بزه انتسابی خود اعتراف کرد.
سرهنگ بهمنی  افزود: متهم از رمز کارت‌بانکی  والدین باخبر بوده است اقدام به خرید ستاره به‌منظور بالا بردن رتبه خودش دربازی‌های آنلاین نموده است .
وی با اشاره به اعلام رضایت پدر و مادر پس‌ازاینکه مشخص شد فرزندشان متهم پرونده است، به والدین توصیه کرد: در کنار نظارت بر نحوه انتخاب بازی‌های اینترنتی به‌ویژه بازی‌های آنلاین توسط فرزندانشان، از در اختیار گذاشتن کارت حساب یا اینترنت بانک خود به آن‌ها خودداری کرده و حتما در زمان انجام هرگونه فعالیت اقتصادی اینترنتی در کنار فرزندان خود باشند، تا بتوانند آن‌ها را راهنمایی نمایند و دقت شود تا کارت حساب‌های بنام و در اختیار آن‌ها نیز دارای موجودی بالایی نباشد و صرفا برحسب ضرورت و نیاز شارژ شود. 
سرهنگ بهمنی از عموم مردم خواست هشدارهای پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت مواجهه با موارد مشکوک موضوع را سریعا از طریق وب‌سایت پلیس فتا به آدرس
WWW.CYBERPOLICE.IR بخش ارتباطات مردمی یا با شماره تلفن 096380 گزارش کنند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها