ستون لب قند؛

بی حجاب!



طی سال های اخیر در بندرعباس تعداد زیادی بازارچه و مراکز تجاری مثل قارچ سر از زمین در آورده اند(حتی به قیمت تخریب سینما و مکان های فرهنگی ِ دیگری!)، و هر لحظه نیز بر تعدادشان افزوده می شود.
این گونه مراکز در پاره ای مواقع محل و مکان مناسبی است برای تجمع جوانان اهل دل!
حالا که صحبت از دل شد، چه می شد اگر سردر ِ ورودی هر یک از این مجتمع های تجاری این بیت از حافظ را با خط خوانا می نوشتند: « دل می رود ز دستم صاحبدلان خدا را / دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا....»
و باز هم چون صحبت از حافظ شد اجازه می خواهم مطلب دیگری را به عرض تان برسانم._ می بخشید آخه حرف حرف می آره_
یکی از برادران می گفت، عصر روز جمعه مقابل در ِ ورودی یکی از همین مراکز تجاری ایستاده بودم(البته ایشان نگفت آن جا چه می کرده!) که تعدادی از خواهران شل حجاب و بی حجاب را دیدم و غیرتی شدم!
این برادر می گفت، مِن باب نصیحت و تذکر نکاتی را به این خانم ها یادآور شدم که یکی از آن دخترخانم ها عصبانی شد و چیزهایی را به بنده گفتند که خجالت می کشم این جا بگویم. اما کم نیاوردم و دنبال شان راه افتادم و گفتم ، خواهر ببین حافظ هم گفته: « نصیحت گوش کن جانا که از جان دوست تر دارند/ جوانان سعادتمند پند پیر دانا را...» که دیدم دخترخانم یاد شده با لبخندی معنادار گفت، برو بابا دلت خوشه! تازه حافظ خودش گفته:»حجاب راه تویی حافظ ، از میان برخیز/ خوشا کسی که در این راه بی حجاب رود....»
«خالوراشد»
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها