رئیس کل دادگستری هرمزگان خبر داد:

رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در حاجی آباد



رئیس کل دادگستری هرمزگان از رفع تصرف بیش از ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان حاجی آباد خبر داد.

به گزارش صبح ساحل، «مجتبی قهرمانی»، رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضاییه، رفع تصرفات غیرمجاز و آزادسازی اراضی ملی به صورت مستمر از سوی دستگاه قضایی استان هرمزگان مورد پیگیری قرار می گیرد و به دنبال آن طی ماه های اخیر در شهرستان حاجی آباد نیز به موازات دیگر مناطق استان پس از اتخاذ تدابیر ویژه ای با استفاده از همه ظرفیت های موجود، این تعرضات رفع و بسیاری از ساخت و سازهای غیرقانونی تخریب شده است.

وی اضافه کرد: در ادامه این روند، صبح امروز به دستور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان حاجی آباد، بیش از 100 هکتار از اراضی ملی در این شهرستان رفع تصرف شد. 

قهرمانی با بیان اینکه اراضی رفع تصرف شده در روستای شمیل و منطقه تنب شناگ شهرستان حاجی آباد واقع شده است، تأکید کرد: افرادی بدون اخذ مجوزهای قانونی مبادرت به تصرف این اراضی کرده بودند که به جهت احراز نشدن مالکیت آن‌ها، با هدف صیانت از حقوق بیت المال نسبت به خلع ید و آزادسازی این اراضی به سرعت و طی یک روز کاری اقدام شد. 

وی افزود: با دستور قضایی، تمام ساخت و سازهای غیر مجاز موجود در این اراضی شامل سنگ چینی، دیوار کشی و سد و بندهای خاکی نیز توسط یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مأموران پاسگاه انتظامی جائین و پلیس امنیت انتظامی شهرستان حاجی آباد تخریب شد.

قهرمانی با اشاره به اینکه در خصوص رفع تصرف این اراضی، مراحل قانونی و استعلامات مورد نیاز از مراجع ذی‌ربط انجام شده است، ادامه داد: ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده، بالغ بر یکهزار میلیارد ریال می باشد.

رئیس کل دادگستری هرمزگان همچنین در پایان با هشدار به متصرفان غیرمجاز، اضافه کرد: مقابله با تصرفات غیرقانونی به صورت بی امان و بدون هیچگونه مماشات در اقصی نقاط استان ادامه خواهد یافت و هرگونه زیاده‌خواهی و دست‌اندازی به اراضی ملی و دولتی، برخورد قاطع دستگاه قضایی را به همراه داشت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها