پیگیری علت کاهش ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر بندرعباس؛

پوشش ترددهای خارج از محدوده شهر و فرسودگی ناوگان‌ها


نویسنده: راضیه نیرومند

شهروندان بندرعباس از کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی در سطح شهر گلایه‌مند هستند و معتقدند که با آغاز سال تحصیلی مشکل تردد در سطح شهر بندرعباس تشدید شده و در ساعات ورود و خروج دانش آموزان به مدرسه بسیاری از مسیرهای اصلی خیابان سطح شهر قفل می‌شود. از سویی بسیاری از ساکنین مناطق مختلف شهر بندرعباس نسبت به کمبود اتوبوس‌های شهری و کاهش تردد آن‌ها معترضند که این مشکل می توانست با افزایش اتوبوس های شهری مرتفع گردد . در همین رابطه یک شهروند ساکن حوالی فروشگاه اتکا بندرعباس، می‌گوید: پیش‌تر در این مسیر، اتوبوس‌های شهری به‌وفور در حال تردد بودند؛ اما چند صباحی است به‌ندرت می‌توان از این وسیله نقلیه عمومی استفاده کرد.علتِ مسئله کاهش و کمبود اتوبوس‌های شهری را از حمیدرضا حیدری پوری، رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس جویا شدیم. او با تأیید این مشکل گفت: پوشش تردد خطوط دانشگاه هرمزگان و کاهش میزان توقف ایستگاهی از دلایل اصلی کمبود اتوبوس شهری است.
  

وعده افزایش اتوبوس‌های جدید تا پایان سال

حیدری پوری با اشاره به آغاز فصل پاییز و شروع مدارس گفت: یکی از دلایل اصلی کمبود اتوبوس در سطح شهر، پوشش مسیرهایی همچون خطوط دانشگاه هرمزگان است. وی افزود: با شروع مهرماه، طبق مصوباتی که صورت پذیرفته، ما  موظف به پوشش این خطوط به دلیل خارج بودن از محدوده شهری هستیم. وی از دیگر دلایل کمبود اتوبوس‌ها را  تقسیم ناوگان‌ها در سطح شهر بندرعباس عنوان کرد و افزود: اخیراً در منطقه بلوار امام حسین به علت رفاه حال همشهریان دو خط دیگر به خطوط قبلی اضافه‌شده است.
رئیس سازمان مدیریت حمل‌ونقل بار و مسافر بندرعباس معتقد است که پوشش‌دهی مضاعف مناطق پرتردد از عمده دلایل کمبود  این وسیله نقلیه در مسیرهای شهری بندرعباس است. حیدری پوری از افزایش تعداد اتوبوس‌های شهری تا ده روز آینده خبر داد و گفت: تعدادی اتوبوس جدید در حال آماده‌سازی برای پیوستن به خطوط فعلی شهری هستند که با خنک‌تر شدن هوا تعداد آن‌ها جهت تردد در مسیرها افزایش خواهد یافت. وی در پاسخ به مطالبه تعدادی از همشهریان جهت افزایش اتوبوس در خطوط مسیر گلشهر یا منطقه یک بندرعباس به سمت مرکز شهر گفت: در حال حاضر 8 خط فعال در این مسیر داریم که همشهریان عزیز می‌توانند  از این ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌راحتی استفاده کنند. یکی از دلایل نارضایتی شهروندان، می‌تواند کاهش میزان توقف ایستگاهی اتوبوس‌ها باشد که موجب می‌شود شهروندان به اتوبوس‌ها نرسند؛ درحالی‌که اتوبوس‌ها به‌صورت مداوم در حال تردد هستند. حیدری پوری در پایان گفت: کمبودهای حوزه ناوگان مسافربری  در استان هرمزگان مشکل دیرینه‌ای است که نیاز به رسیدگی و توجه مسئولان دارد. به‌عنوان‌مثال در حال حاضر در شهر بندرعباس می‌بایست 3500 تاکسی فعال وجود داشته باشد که به دلایل متعدد از این میزان، تنها 650 عدد  درحال فعالیت هستند  که با احتساب این میزان، فرسنگ‌ها فاصله با استاندارهای جهانی را تجربه می‌کنیم.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها