اطلاعیه آموزش و پرورش درباره کلاس‌های بدون معلم؛

والدین کلاس‌های درس بدون معلم را اطلاع دهند



یک ماه و 44 روز از آغاز سال تحصیلی 1402-1403 گذشته و همچنان مشکل بر سر کمبود معلم و کلاس‌های بدون معلم حل نشده است. برخی از نمایندگان مجلس و والدین دانش‌آموزان از کلاس‌های درس بدون معلم می‌گویند و اظهارات مقامات رسمی از کمبود معلم و کلاس‌های بدون معلم کم نیست ولی وزیر آموزش‌ و پرورش می‌گوید کلاس بدون معلم نداریم.
     
  

به گزارش صبح ساحل،  در راستای پاسخگویی شفاف و سریع به مخاطبان، هفته گذشته با حضور وزیر آموزش و پرورش در برنامه‌ای تلویزیونی، اعلام شد که اگر کمبود معلمی در مدارس وجود دارد بدون واسطه و مستقیم  به این مرکز ارسال شود تا پیگیری و بررسی شود.  

امروز وزارت آموزش و پرورش با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تمام پیام‌های مخاطبان مبنی بر کلاس‌های بدون معلم دریافت و برای بررسی و اقدام سریع به مسئولان مربوطه ارجاع شده است. بر اساس این گزارش تمام پیام‌های مخاطبان ارسالی به آی دی معرفی شده در شبکه دانش آموزی "شاد" دریافت و برای  بررسی و اقدام سریع، به مسئولان مربوطه ارجاع شده است.

مقرر شده؛ این مرکز در روز‌های آینده، بار دیگر ارتباطات مستقیم، موثر و با شیوه‌های جدیدی، خواهد داشت.

     

اطلاع از کلاس‌های درس بدون معلم

وزارت آموزش و پرورش، از خانواده‌ها خواست تا کلاس‌های درس بدون معلم را گزارش دهند.

والدین و دانش‌آموزان، کلاس‌های درس بدون معلم را با ذکر نام استان، شهر یا روستا، مدرسه، مقطع و پایه تحصیلی به آی‌دی ravabetomomi1402@ در پیام رسان شاد اطلاع دهند.

وزیر آموزش و پرورش روز گذشته در برنامه تلویزیونی صف اول گفت: 

 کلاس بدون معلم نداریم

اظهارات مقامات رسمی از کمبود معلم و کلاس‌های بدون معلم کم نیست. روز چهارشنبه (10 آبان) علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش گفت که پیگیر تعداد 20 هزار کلاس درس بدون معلم بودیم. با همه اینها اما رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش گفته که مطابق آمار بعد از اعلام نتایج آزمون‌ها، کلاس بدون معلم نداریم. در گزارش مدیران کل آموزش و پرورش، کلاس خالی در هیچ جای کشور نداریم. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه کلاس خالی با کمبود معلم در ادبیات آموزش و پرورش 2 حرف است، اظهار کرد: تمام کسانی که در آموزش و پرورش فعالیت می‌کنند از دبیر تا وزیر، معلم هستند؛ معلمی، مدیر می‌شود و معلمی، معاون می‌شود. در جاهایی که معلم نداشتیم، مدیران، معاونان، کارشناسان، در کلاس‌ها تدریس می‌کردند تا معلمان جدید ملحق شوند. 

وی در واکنش به این جمله که تعدادی از مردم درباره کلاس بدون معلم گلایه دارند، تصریح کرد: مطابق آمار بعد از اعلام نتایج آزمون‌ها، کلاس بدون معلم نداریم، اگر هست اعلام کنید. واقعیتش این است که من باید به گزارش مدیران کل آموزش و پرورش اعتماد کنم یا تلفن‌هایی که در خصوص کمبود معلم می‌شود. قریب به ۶۰۰ هزار کلاس درس داریم و به فرض اینکه درست باشد ۲۰ هزار کلاس درس ۴ هفته معلم نداشتند؛ این عدد چند درصد می‌شود و البته برای آن تعداد هم معلم تأمین شد. 

صحرایی با بیان اینکه هر کسی در هر نقطه‌ای که می‌گوید معلم ندارد به آموزش و پرورش شهر خودش مراجعه کند، گفت: کلاس خالی در گزارش مدیران کل آموزش و پرورش در هیچ جای کشور نداریم.

وی با طرح این پرسش که «آیا این کسری معلم ناگهان ایجاد شد؟»، اظهار کرد: قطعا خیر؛ کسری بیش از 200 هزار معلم است و مسأله خشکاندن ریشه این کمبود است.

صحرایی با بیان اینکه فاز جدید رتبه‌بندی یعنی مرحله ارتقا از پایان آبان آغاز می‌شود، عنوان کرد: مهر امسال ۲۰۲ هزار معلم نیاز داشتیم که ۷۵ هزار نفر از طریق استخدام و دانشگاه فرهنگیان جذب شدند و بقیه با دعوت به کار معلمان بازنشسته و اضافه کار معلمان شاغل تکمیل شد، با وجود این مسئله امسال میزان بازنشستگی معلمان از میزان پیش‌بینی هم بیشتر شد. اگر دانشگاه فرهنگیان در سال‌های گذشته توسعه می‌یافت، سالانه ۴۰ هزار دانشجو معلم جذب می‌کرد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها