هرمزگان از تولیدکنندگان برتر میگوی پرورشی کشور



معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به همراه مشاور وزیر و مدیرکل دفتر توسعه پایدار و امور فناوری وزارت جهاد کشاورزی، مدیرکل دفتر برنامه ریزی و بودجه سازمان شیلات ایران، مدیرکل شیلات هرمزگان،مدیر کل شیلات لرستان، معاونین شیلات هرمزگان، مدیران عامل اتحادیه های صیادی و آبزی پروری و جمعی از مسئولین شیلات استان از مزرعه پرورش میگو در شور اول -بندرعباس بازدید کردند.

      

به گزارش صبح ساحل ، معاون وزیر و و رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه هرمزگان ظرفیت بسیار خوبی در زمینه آبزی پروری به ویژه تکثیر وپرورش میگو و تکثیر و پرورش ماهیان دریایی داردتصریح کرد : خوشبختانه تولید تولید آبزیان کشور در 5 سال اخیر بیش از 23 درصد رشد داشته و همچنان یکی از صنایع در حال توسعه در کشور به شمار می رود.

سید حسین حسینی با اشاره به اینکه صنعت شیلات قابلیت توسعه و سرمایه گذاری خوبی دارد و یکی از محور های اصلی اقتصاد دریا محور است افزود: از آنجایی که اقتصاد و معیشت مردم ساحل نشین به دریا وابسته است، با سرمایه گذاری در حوزه های شیلاتی و بویژه آبزی پروری می توان به ارز آوری، معیشت و اشتغال پایدار مردم منطقه کمک کرد.

حسینی بر استفاده از فن آوری های نوین و دانش بنیان ، ایجاد زنجیره تولید، توسعه بازار، ترویج فرهنگ آبزی مصرفی و....... تاکید کرد .

در ادامه مدیر کل شیلات هرمزگان گفت :استان هرمزگان با تولید حدود ۳۴۰ هزار تُن مجموع صید و صیادی و آبزی پروری رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است که این آمار نشان از جایگاه و اهمیت فعالیت‌های شیلاتی این استان در کشور را دارد.

مسعود بارانی با اشاره به اینکه استان هرمزگان دارای ۱۱ هزار هکتار اراضی پرورش میگو آماده بهره برداری و ۱۵ هزار هکتار اراضی پرورش میگو‌ در حال ساخت است گفت : بهره برداری رساندن ظرفیت 50 هزار هکتاری اراضی مستعد پرورش میگوی استان از برنامه های پیشرو شیلات استان است.

بارانی با بیان اینکه هرمزگان از تولیدکنندگان برتر میگوی پرورشی کشور است افزود: مزرعه پرورش میگوی بازدید شده در شور اول 400 هکتار است که از 16 مزرعه 21 هکتاری با ظرفیت تولید آن 1400 تن در سال و اشتغال 170 نفر برخوردار است.

مدیرکل شیلات هرمزگان همچنین از همراهی و تعامل سازمان شیلات ایران بر مسیر توسعه های شیلاتی به ویژه تکثیرو ‌‌پرورش میگو‌ قدردانی کرد و افزود : خوشبختانه سازمان شیلات ایران ، استانداری هرمزگان و دیگر دستگاهها و ارگان ها تعامل خوبی برای توسعه فعالیت های شیلاتی ‌و حمایت از فعالیت های شیلاتی دارند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها