استاندار هرمزگان:

اراضی ۲۴۰۰ هکتاری بندر شهید رجایی تعیین تکلیف شود



استاندار هرمزگان بر لزوم تعیین تکلیف و الحاق اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندر شهید رجایی برای افزایش حجم سرمایه گذاری خارجی تاکید کرد. 

 

به گزارش صبح ساحل، مهدی دوستی شامگاه یکشنبه در نشست با اعضای کمیسیون عمران هیات دولت در استان اظهار کرد: یکی از مباحث اصلی بحث الحاق اراضی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری پس کرانه بندر شهید رجایی است.

وی افزود: الحاق اراضی می‌تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی و ایجاد کریدورهای بین المللی شود، باید اراده ملی در این زمینه وجود داشته باشد تا بتوان جاذبه سرمایه گذاری در این منطقه برای کشورهای خارجی ایجاد کرد.

بنادر هرمزگان نیازمند لایروبی

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با اشاره به اینکه لایروبی بنادر مساله مهم دیگر در حوزه بنادر استان است، اظهار کرد: استان هرمزگان حدود ۷۲ بندر دارد که نیازمند لایروبی و ساماندهی هستند تا در نتیجه آن شاهد ارتقا ظرفیت و افزایش بهره وری باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و لایروبی نکردن بنادر سبب غیر اقتصادی شدن تجارت و حمل و نقل می‌شود، تصریح کرد: یک بسته ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعبی برآورد لایروبی اولیه داریم که استان به انجام آن نیازمند است و تقاضا داریم در این زمینه کمک شود.

معطلی طرح نهضت ملی مسکن در جزایر قشم و کیش

استاندار هرمزگان گفت: یکی دیگر از مسائل مهم معطل ماندن طرح نهضت ملی مسکن در جزایر قشم و کیش است که باید برای این امر راهکاری پیدا شود تا بلاتکلیفی مردم در این جزایر نیز پایان یابد.

وی ادامه داد: ۱۲۰ کیلومتر راه فرعی و ۱۰۰ کیلومتر بهسازی مسیر در انتظار تامین حدود ۱۰ هزار تن قیر هستند تا مسأله آسفالت این ۲۲۰ کیلومتر انجام و در سفر رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گیرد.

دوستی گفت: یکی از فسادهای موجود مساله بارنامه صوری و سیستم سنتی صدور بارنامه است که سبب می‌شود حجم قابل توجهی سوخت در استان قاچاق شود و لازم است برای این مسئله راهکار مناسبی اندیشیده شود.

ایجاد قطارهای اتوبوسی در غرب بندرعباس

استاندار هرمزگان گفت: در غرب بندرعباس روزانه افزون بر ۲۰ هزار نفر به محل کار می‌روند و به دنبال این هستیم برای کاهش تردد در این مسیر قطارهای اتوبوسی ایجاد کنیم تا این مشکل حل شود.

در ادامه این نشست مدیران دستگاه های اجرایی هرمزگان گزارش کاملی از روند اجرای طرح های عمرانی را ارائه کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها