آمازون در حال آماده‌شدن برای فروش آنلاین خودرو است



به موجب همکاری آمازون با هیوندای، از سال آینده می‌توان خودروهای این شرکت را کاملاً آنلاین خریداری کرد و تحویل گرفت.
         
به گزارش صبح ساحل، طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی آمازون، به عنوان بخشی از همکاری جدید این شرکت با هیوندای، مشتریان ساکن در ایالات متحده از سال آینده می‌توانند خودرو‌های این برند را مستقیماً از وب‌سایت غول خرده‌فروشی آنلاین خریداری کنند.

پیش از این نیز می‌شد با مرور در نمایشگاه‌های مجازی برند‌های مختلف در آمازون، قیمت خودرو یا مشخصات آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کرد؛ اما امکان خرید مستقیم آن‌ها وجود نداشت. راهکار جدید به برخی نمایندگی‌های فیزیکی هیوندای اجازه می‌دهد تا موجودی خودرو‌های خود را برای فروش در سایت آمازون قرار دهند.

  

یکی از مدیران آمازون در کنار یکی از مدیران هیوندای در کنار یک خودروی این شرکت

مشتریان می‌توانند پس از انتخاب مدل موردنظر، آن را به دلخواه شخصی‌سازی کنند و در نهایت، با روش پرداخت دلخواه خود معامله را به پایان برسانند. پس از آن، می‌توان خودروی خریداری‌شده را شخصاً از نمایندگی تحویل گرفت یا برای راحتی بیشتر، گزینه‌ی تحویل جلوی خانه را انتخاب کرد.

قوانین در ۴۸ ایالت آمریکا، فروش مستقیم خودرو به مشتریان را توسط خودروسازان محدود یا کاملاً منع می‌کند. اتحادیه‌‌های فروشنده‌های خودرو در ایالات مختلف بارها با هدف متوقف کردن فروش محصولات تسلا از طریق وبسایتش، به عنوان سردمدار این عرصه، از این شرکت در دادگاه شکایت کرده‌اند.

نکته‌ی قابل توجه در تمام این ماجرا، این است که شرکت بنیان‌گذاری‌شده توسط جف بیزوس قرار نیست مجوز نمایندگی اخذ کند یا در نقش فروشنده‌ی خودرو ظاهر شود؛ در عوض، تنها به عنوان رابطی بین خریدار و فروشنده عمل می‌کند. مشخص نیست آیا خودروسازان دیگر نیز در همکاری با آمازون به هیوندای بپیوندند یا خیر.

همکاری تازه‌ی هیوندای با آمازون علاوه‌بر اینکه خودروهای این شرکت را در معرض طیف چشمگیر مشتریان این خرده‌فروشی قرار می‌دهد، منجر به مجهز شدن ساخته‌های هیوندای به دستیار صوتی الکسای آمازون از ابتدای سال ۲۰۲۵ خواهد شد. هم‌چنین، کره‌ای‌ها کسب‌و‌کار AWS آمازون را به‌عنوان ارائه‌دهنده‌ی سرویس ابری خود انتخاب کرده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها