رکوردشکنی پیاپی صهیونیست‌ها در جنایت اخیر:

100 امدادگر سازمان ملل متحد جان خود را از دست داده اند


نویسنده: امیر رضا منعمی

شمار امدادگران سازمان ملل متحد که در جنایات اخیر رژیم صهیونستی کشته شدند، از 100 نفر فراتر رفت. این در حالی است که در طول تاریخ 78 ساله‌ی سازمان ملل متحد، هیچ درگیری منجر به چنین تلفاتی از نیروهای امدادگر نشده است.

به گزارش صبح ساحل، سازمان ملل متحد در بیانیه‌ای اعلام کرد از زمان آغاز جنگ اسرائیل با حماس در طی یک ماه گذشته، مجموعا 102 امدادگر آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی"آنروا" در غزه کشته و 27 نفر دیگر زخمی شدند. این در حالی است که در هیچ یک از درگیری‌ها از زمان تاسیس سازمان ملل تاکنون، این حجم از تلفات برای نیروهای این سازمان وجود نداشته است. آنروا یک آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی است که توسط سازمان ملل متحد در سال 1949 تاسیس شد. آنروا تنها سازمان کمک به پناهندگان یک منطقه‌ی خاص یا محل درگیری است و امکان اسکان‌سازی در یک کشور سوم یا در صورت نیاز بازنشستگی پناهندگان را می‌دهد. در واکنش به این موضوع، دفاتر سازمان ملل در سراسر جهان پرچم‌های خود را به حالت نیمه‌افراشته درآوردند و کارکنان سازمان ملل متحد برای عزاداری و احترام به همکاران خود که در غزه کشته شدند، یک دقیقه سکوت کردند.

به گزارش وزارت بهداشت فلسطین، در هفته‌ی گذشته حداقل 670/11 نفر از مردم فلسطین از جمله 4680 کودک در حملات هوایی اسرائیل جان خود را از دست داده‌اند. توماس وایت، مدیر امور آنروا در نوار غزه گفت: محاصره‌ی رژیم صهیونیستی بر سوخت، غذا، آب و دارو از ورود به غزه به این معنی است که عملیات کمک‌رسانی آنروا به‌زودی با مشکل مواجه می‌شود و این آژانس به‌طور کامل مجبور به متوقف کردن خدمات خود در غزه به علت کمبود سوخت می‌شود. مدیر امور آنروا در غزه همچنین اعلام کرد: آنروا هیچ سوختی برای پر کردن کامیون‌های خود در غزه ندارد و نمی‌تواند از طریق گذرگاه رفح کمک‌های خود را دریافت کند. به‌نظر می‌رسد در صورت تداوم وضع موجود، فجایع انسانی بی‌سابقه‌ای در غزه رخ خواهد داد.

وایت همچنین گفت: بیش از 60 مرکز آنروا از جمله مدارسی که غیرنظامیان را در خود جا داده‌‌اند، در اثر حمله‌ی اسرائیل به‌طور کامل تخریب و یا متحمل خسارت شده‌اند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها