رعایت اصل «بی‌طرفی» در فرایند انتخابات، مورد تاکید هیات بازرسی است



 مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری هرمزگان بر رعایت اصل بی‌طرفی در فرآیند انتخابات تاکید کرد و گفت: صیانت از آرای مردم، رسیدگی به تخلفات احتمالی انتخابات و آشنایی با دستورالعمل‌های جدید انتخابات از وظایف هیات بازرسی استان است.

       

به گزارش صبح ساحل، حجت الاسلام والمسلمین محمد اعتمادی روز پنجشنبه در نخستین نشست هیات بازرسی انتخابات استان که به صورت وبیناری با روسای هیات‌های بازرسی شهرستان‌های استان برگزار شد، حضور به موقع و متعهدانه در شعب اخذ رای، اشرافیت کامل با قوانین برگزاری انتخابات و داشتن سعه صدر و بردباری را از دیگر وظایف اعضای هیات بازرسی انتخابات برشمرد.

وی بیان کرد: جهت تشکیل هیات‌های بازرسی در سطح شهرستان‌ها از افراد باتجربه در زمینه برگزاری انتخابات، متعهد، مومن و وابستگی نداشتن به گروه‌های غیرقانونی، استفاده شود.

رییس هیات بازرسی انتخابات هرمزگان تصریح کرد: اعتقاد به اسلام، التزام عملی به احکام اسلام و قانون اساسی، حداقل سواد خواندن و نوشتن و نداشتن سابقه محکومیت به جرائم انتخاباتی از شرایط اعضای هیات اجرایی، نظارت و هیات‌های بازرسی وزارت کشور، شورای نگهبان، ناظران شورای نگهبان اعضای شعب و نمایندگان فرماندار و بخشداران است.

در این نشست هر یک از اعضای هیات بازرسی هرمزگان به بیان نظرات و پیشنهادات خود در خصوص برگزاری انتخابات سالم، مشارکتی، رقابتی و با امنیت در استان پرداختند.

در مجموع از ١٩٩ داوطلب نمایندگی مجلس در استان هرمزگان، ١٠٣ داوطلب تایید، ٣٣ نفر عدم احراز و ۶٣ نفر نیز تایید نشدند.

چنانچه سهمیه کرسی‌های نمایندگان هرمزگان در دور آینده تغییر نکند، پنج نماینده در حوزه انتخابیه مرکز، شرق و غرب از این استان به مجلس شورای اسلامی راه خواهند یافت

دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری همزمان یازدهم اسفندماه سال‌جاری در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها