وزرای دفاع عربستان سعودی و انگلیس درباره همکاری‌های آینده‌شان گفتگو کردند


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری عربستان سعودی گزارش داد، خالد بن سلمان، وزیر دفاع عربستان سعودی روز سه‌شنبه با همتای انگلیسی خود گرانت شاپس تماسی تلفنی برقرار کرد و در این تماس وزراء، روابط دو کشور را مورد بررسی قرار دادند. آنها همچنین در مورد تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و راه‌های کاهش تنش‌های فزاینده بین کشورها گفتگو کردند.
    
احکام سلطنتی نقش‌های جدیدی را به خاندان سلطنتی عربستان و دیگر مقامات واگذار می‌کند
 نگاهی به عرب نیوز
روز سه‌شنبه با صدور احکام سلطنتی، تعدادی از اعضای سلطنتی و مقامات سعودی مشاغل جدیدی دریافت کردند. سلمان بن سلطان در مقام وزیر به فرمانداری منطقه مدینه منصوب شد. شاهزاده بدر بن سلطان، معاون فرماندار منطقه مکه، از سمت خود برکنار شد و شاهزاده سعود بن مشعل جایگزین وی شد. شاهزاده احمد بن فهد به عنوان معاون استاندار استان شرقی توسط شاهزاده سعود بن بندر جایگزین شد. شاهزاده خالد بن سعود به عنوان معاون فرماندار منطقه تبوک و شاهزاده خالد بن سطام به عنوان معاون فرماندار منطقه عسیر منصوب شدند. شاهزاده متب بن مشعل معاون جدید فرماندار منطقه الجوف است. شاهزاده منصور بن محمد بن سعد از سمت خود به عنوان فرماندار حفر البطین برکنار شد و شاهزاده عبدالرحمن بن عبدالله جایگزین وی شد.از دیگر انتصابات هشام الفالح به عنوان دستیار وزیر کشور بود. خالد البطال به عنوان معاون وزیر کشور؛ خالد هادراوی به عنوان مشاور دربار سلطنتی؛ و خلیل بن ابراهیم به عنوان معاون وزیر صنعت و منابع معدنی در امور صنعت. مساعد الداود شهردار مکه و عبدالله بن مهدی شهردار منطقه عسیر می شوند. عبدالله المغلوث به عنوان دستیار وزیر رسانه منصوب شد و یوسف البیالی معاون رئیس کل اطلاعات در امور اطلاعاتی شد. زهیر الزمان سمت دستیار رئیس کمیسیون حقوق بشر را به عهده گرفت. شاهزاده فیصل بن سلمان به عنوان رئیس هیئت مدیره بنیاد ملک عبدالعزیز منصوب شد و موظف شد مراحل قانونی لازم برای تشکیل این هیئت را انجام دهد. وی همچنین به عنوان رئیس هیئت امنای کتابخانه ملی ملک فهد خدمت خواهد کرد.
     
رویداد سرمایه گذاری عربستان و چین شاهد معاملاتی به ارزش 25 میلیارد دلار است
 نگاهی به عرب نیوز
طبق تحلیل‌های انجام شده انتظار می‌رود روابط تجاری و اقتصادی بین عربستان سعودی و چین بیشتر تقویت شود. از همین رو باید خاطر نشان کرد که کنفرانس سرمایه‌گذاری اخیر در پکن شاهد امضای بیش از 60 یادداشت تفاهم و توافقنامه به ارزش 25 میلیارد دلار بود. کنفرانس سرمایه گذاری چین و عربستان روز سه شنبه شاهد امضای توافق نامه‌هایی در بخش‌های مختلف از جمله انرژی، کشاورزی، گردشگری، معدن و خدمات مالی بود. بر اساس بیانیه مطبوعاتی، زمینه‌های اضافی شامل لجستیک، زیرساخت، فناوری و مراقبت‌های بهداشتی است. این کنفرانس سرمایه‌گذاری در حاشیه سفر خالد الفالح وزیر سرمایه‌گذاری عربستان سعودی به چین برگزار شد.قرارداد قابل توجهی که در این کنفرانس به امضا رسید در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات بود، جایی که فدراسیون ورزشی عربستان سعودی و اپراتور مسابقات ورزشی الکترونیکی چینی VSPO تفاهم نامه‌ای را برای ارتقای فرصت‌ها، همکاری و مشارکت در ورزش‌های الکترونیکی به مبلغ 8.5 میلیارد دلار امضا کردند. در همین حال، شرکت انرژی شرقی چین و گروه هلدینگ Ajlan & Bros پادشاهی سعودی، قرارداد دیگری را برای کشف زمینه‌های همکاری در تولید به ارزش 7.5 میلیارد دلار امضا کردند.در بخش انرژی، وزارت سرمایه‌گذاری عربستان سعودی قراردادی را با گروه دولتی CRRC چین برای توسعه فرصت‌هایی در این کشور امضا کرد که توسعه پروژه و تولید انرژی‌های تجدیدپذیر را به ارزش 2 میلیارد دلار را پوشش می‌دهد. در بیانیه مطبوعاتی آمده است که در کنفرانس سرمایه گذاری سران ارشد منطقه از جمله نمایندگانی از شرکت نفت عربستان سعودی معروف به آرامکو، شرکت صنایع پایه عربستان و ACWA Power حضور داشتند. در جریان این کنفرانس 9 شرکت چینی از جمله هوآوی، داهوا، شرکت ساخت و ساز راه آهن چین و خدمات ارتباطی چین مجوزهای خود را برای افتتاح دفتر مرکزی منطقه ای خود در عربستان سعودی دریافت کردند.همچنین یک روز قبل، بورس اوراق بهادار عربستان سعودی تفاهم نامه‌ای را با بورس شنژن چین برای تقویت همکاری و کشف فرصت‌های جدید در چندین زمینه از جمله فهرست بندی مشترک و فناوری مالی امضا کرد. در ماه سپتامبر، گروه سعودی Tadawul و بورس شانگهای تفاهم نامه‌ای را برای تقویت همکاری و ترویج توسعه متقابل امضا کردند. در آن زمان توافق بر فهرست‌بندی دوگانه صندوق‌های قابل معامله در بورس، ابتکارات مرتبط با روابط سرمایه‌گذار و توسعه زیرساخت‌ها، و همچنین رویه‌های فین‌تک، زیست‌محیطی و اجتماعی متمرکز بود.در ماه نوامبر، بانک مرکزی عربستان سعودی، که با نام سما نیز شناخته می‌شود، و بانک خلق چین یک قرارداد مبادله ارز محلی به ارزش 6.93 میلیارد دلار امضا کردند. بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده توسط سما، این قرارداد سه ساله در چارچوب همکاری مالی بین بانک مرکزی عربستان سعودی و بانک خلق چین ایجاد شده است. بانک مرکزی چین اعلام کرد که قرارداد سوآپ پس از دو سال با توافق دوجانبه قابل تمدید است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها