واکنش فلسطین به تحقیقات مصر درباره سرقت اعضای بدن شهدای غزه توسط رژیم صهیونیستی



سخنگوی جنبش فتح اعلام کرد: رژیم صهیونیستی عامدانه اجساد شهدای غزه را نگه داشته است و تل‌آویو سابقه طولانی در انجام این اقدامات دارد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایسنا، «جمال نزال»، سخنگوی این جنبش در واکنش به تحقیقات مصر درباره سرقت اعضای بدن شهدای غزه توسط رژیم صهیونیستی گفت: آمار ۱۰ هزار فلسطینی مفقود در زیر آوارها در نوار غزه ثبت شده است که تاکنون سرنوشت آنها نامعلوم است. سوء ظن‌های زیادی در مورد ارتکاب جنایات جنگی توسط اشغالگر وجود دارد.

روزنامه «الیوم السابع» مصر روز جمعه با انتشار تحقیقی نوشت: رژیم صهیونیستی اعضای بدن و پوست اجساد شهدای فلسطینی را که برای مدت طولانی نزد خود نگهداشته است، به سرقت می‌برد.

دکتر مروان الهمص، مدیر بیمارستان شهید «محمد یوسف النجار» در رفح فاش کرد: «ارتش اشغالگر اسرائیل اعضای بدن شهدای فلسطینی را که ۲۶ دسامبر تحویل داده بود، ربوده است».

وی تاکید کرد: ارتش رژیم صهیونیستی کامیونی از اجساد شهدای فلسطینی را که نزدش بازداشت بودند، فرستاد. اجزای بدن اجساد در کیسه های آبی رنگ هستند و همه آنها بدون اندام و پر از شن هستند.

این مسئول بیمارستان رفح افزود: شکم برخی از این اجساد به صورت طولی شکافته شده است. وضعیت اجساد تحویل داده شده با عکسبرداری و ثبت وضعیت، مستند شد.

وی با بیان اینکه بازداشت اجساد و سرقت اعضای بدن شهدای فلسطین جنایت جنگی است، خواهان مجازات رژیم صهیونیستی شد.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر جنگی ویرانگر را علیه غزه آغاز کرده است که به گفته مسوولان غزه و سازمان ملل، علاوه بر شهادت بیش از ۲۱۰۰۰ تن، زخمی شدن بیش از ۵۵۰۰۰ تن که بیشتر آنها کودک و زن هستند، تخریب گسترده زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه برجای گذاشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها