درمراسم گرامیداشت روز دفاتراسنادرسمی دربندرعباس مطرح شد؛

مجلس قانون تسهیل صدورمجوزهای کسب و کار را اصلاح کند



 

به گزارش صبح ساحل، سید عبدالرسول حسینی مدیرکل ثبت اسناد واملاک استان هرمزگان گفت: سردفتران و دفتریاران و مجموعه دفاتراسنادرسمی استان از پاکدست ترین،با دانش ترین و متعهدترین دفاتراسنادرسمی کشورهستند که مطابق قانون عمل می کنند.

وی درمراسم گرامیداشت 6دی روزدفاتراسنادرسمی،برانجام تمام معاملات دردفاتر اسنادرسمی تاکید کرد واظهارداشت:هم اکنون با پیشرفت تکنولوژی، تمام استعلام های ثبتی، آنی پاسخ داده می شود. درحالی که در گذشته یک تا دو روز به طول می انجامید. حسینی همچنین با بیان اینکه بسیاری ازخدمات ثبتی به دفاتر اسنادرسمی محول شده است،خاطرنشان کرد:خدمات مختلف ثبتی مثل صدورسند مالکیت،صدور اجراییه به دفاتر اسناد رسمی واگذارشده است که مردم می توانند با مراجعه به این دفاترو در کمال اطمینان نسبت به صدورسند مالکیت ودرخواست اجراییه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه جایگاه دفاتر اسنادرسمی برای مردم تبیین نشده،تصریح کرد:دفاتراسنادرسمی امانتدارمردم هستند که کار این دفاتر کارحاکمیتی است.وی بر بی اعتبارکردن اسناد عادی توسط مسئولان و به ویژه نمایندگان مجلس تاکیدکرد.عبدالکریم حجاری رئیس هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان درسخنانی  به ارایه گزارش سه سال گذشته کانون پرداخت و ازاسکن کلیه اسناد دردفاتراسناد رسمی استان به عنوان بزرگترین دستاورد کانون استان یادکرد.وی با تاکید برانجام تمام معاملات ثبتی در دفاتر اسناد رسمی گفت:گسترش اسنادرسمی عامل مهمی برای پیشگیری از جرایم و اختلافات بین مردم خواهد بود.وی ادامه داد:بیش از40درصد پرونده درمحاکم قضایی متاثرازوجود اسناد عادی واختلافات پیرامون این اسناد است.وی با اشاره به هجمه هایی که درسال های اخیرعلیه دفاتراسنادرسمی شده اظهارداشت:دفاتراسناد رسمی، نهاد مدنی با سابقه درخشان هستند که مردم با اطمینان و آرامش خاطر معاملات ثبتی خودرا دراین دفاترانجام می دهند.وی همچنین از راه اندازی پلتفرم جدید معاملات ثبتی خبرداد وگفت: درپلتفرم جدید کاتب این امکان فراهم شده که مردم به صورت مجازی تقاضای تنظیم اسناد خود را ارایه نمایند.

کاتب تحول بزرگی در تنظیم اسناد رسمی رقم خواهدزد،چراکه درکناریک دفترخانه حقیقی یک دفترخانه مجازی نیز در24 ساعت،تقاضای مردم را به سندرسمی تبدیل خواهدکرد. حجاری در ادامه از آمادگی دفاتراسنادرسمی استان برای ارایه هرگونه مشاوره رایگان حقوقی و قراردادی به مردم در مورد تنظیم اسناد خبرداد.وی همچنین خواستاراهتمام بیشتر نمایندگان مجلس به ترویج اسناد رسمی شد.

احمدمرادی نماینده مردم بندرعباس درمجلس نیزگفت:باید ارتباط کانون سردفتران و دفتریاران استان با مجمع نمایندگان، قوی باشد.وی گفت: مخالف تصویب قانون تسهیل صدورمجوزهای کسب و کاربودم اما اکثریت رای به تصویب دادند.وی برهمگرایی نمایندگان مجلس با کانون سردفتران و دفتریاران استان تاکید کرد. محمدآشوری دیگرنماینده مردم بندرعباس درمجلس با درخشان خواندن کارنامه دفاتراسنادرسمی استان گفت:باید ارتباط کانون با نمایندگان مجلس پررنگترشودتامجلس دروضع و دوین قوانین خوب عمل کند.وی با بیان اینکه درقانونگذاری کشورما،قانونگذار،قانون نویس خوبی نیست تصریح کرد: روش قانونگذاری نیازمند اصلاح است. علی سلیمی نائب رئیس کانون سردفتران و دفتریاران استان هرمزگان،گزارشی ازاقدامات درمانی درسه سال گذشته ارائه نمود.

همچنین در خصوص توافقات صورت گرفته با شهرداری بندرعباس پیرامون عوارض کسب و کاردفاتر اسنادرسمی مطالبی بیان نمود.کاظمی وهاشمیان ازسردفتران اسنادرسمی بندرعباس نیز به بیان موارد اختلافی کانون سردفتران و دفتریاران با نمایندگان مجلس پرداختند.کاظمی درخصوص تعویض پلاک اتومبیل گفت:روش فعلی دراکثر کشورها منسوخ شده،انتقال مالکیت اتومبیل و تعویض پلاک باید در دفاتراسنادرسمی انجام شود.هاشمیان با انتقاد از قانون تسهیل کسب وکاروافزایش دفاتراسنادرسمی افزود: ما مخالف افزایش دفاتراسنادرسمی نیستیم.اما اجرای این قانون وجذب بدون ظرفیت، دفاتر را به سمت ورشکستگی می‌برد و جعل، فساد و کلاهبرداری را افزایش می‌دهد.وی خواستار اصلاح این قانون درمجلس شد.درپایان این مراسم ازسردفتران بازنشسته استان تجلیل شد.

 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها