۱۵ دی‌ماه؛ اعلام نهایی صلاحیت داوطلبان انتخابات مجلس در هرمزگان



نتایج نهایی بررسی صلاحیت‌های داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هرمزگان ۱۵ و ۱۶ دی اعلام می‌شود.

 

به گزارش صبح ساحل، مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: این نتایج با نظر هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان به داوطلبان اعلام می‌شود.
محمد جواد خجسته افزود: براساس قانون و فرآیند انتخابات، داوطلبانی که در این مرحله تایید صلاحیت می‌شوند نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی خواهند بود.
وی گفت: داوطلبانی هم که عدم تاییدصلاحیت و یا عدم احراز شدند می‌توانند از ۱۷ تا ۱۹ دی با مراجعه به سامانه keshvar.moi.ir شکایت خود را ثبت کنند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان افزود: شورای نگهبان پس از ثبت شکایت این داوطلبان براساس قانون و فرآیند انتخابات از ۲۰ دی تا یکم اسفند به مدت ۳۰ روز بررسی را انجام می‌دهد.

خجسته گفت: نامزد‌های دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هم از سوم تا نهم اسفند به مدت ۷ روز زمان برای تبلیغات دارند.
وی افزود: هیات‌های بررسی تبلیغات استانی هم مکان‌هایی به صورت رایگان و مساوی برای تبلیغات داوطلبان تعیین کرده اند.
مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری هرمزگان گفت: صداوسیمای خلیج فارس هم برنامه‌هایی برای پخش فعالیت‌های تبلیغاتی نامزد‌ها در دستور کار دارد.
رئیس هیات نظارت و بازرسی انتخابات هرمزگان نیز گفت: در دو ماه گذشته بیش از ۵۵ نفر از داوطلبان برای مصاحبه به دفتر شورای نگهبان دعوت شده اند و هیات ۵ نفره نظارت هیچ تفاوتی بین داوطلبان شاخص و کسانی که برای نخستین بار در این دوره شرکت کرده اند، قائل نشده اند.
عبدالله صادقی افزود: در این دوره از تایید صلاحیت‌ها از ۱۹۹ داوطلب عدم صلاحیت ۱۰ نفر احراز شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها