کلاهبردار هرمزگانی 120میلیارد ریال را به سکه تبدیل کرد؛

سراب سرمایه‌گذاری



کلاه‌بردار هرمزگانی  با سوءاستفاده از موقعیت خانوادگی 120 میلیارد ریال به جیب زد. این مرد 41 ساله که اکنون در زندان به سر می‌برد به‌عنوان شراکت در سرمایه‌گذاری  14 نفر را فریب داد. حداقل پرداختی این افراد 3 میلیارد ریال و حداکثری واریزی به‌حساب این فرد  20 میلیارد ریال بوده است.
 این سودجو که در بندرعباس به‌واسطه شغل پدرش اعتباری داشت، از اوایل امسال  به‌عنوان سرمایه‌گذاری در صادرات ماهی و میگو، ساخت‌وساز و .... و پرداخت سود ماهیانه به افراد وعده داد. مالباختگان که تصور نمی‌کردند این فرد سر آن‌ها را کلاه بگذارد با اعتماد، جهت کسب درآمد بیشتر سرمایه خود را در اختیار وی قرار دادند . این کلاه‌بردار بلافاصله پس از اخذ مبالغ دریافتی ، آن را به سکه طلا  تبدیل می‌کرد و به بهانه‌های واهی از سرمایه‌گذاران مهلت پرداخت سود می‌خواست. حتی خانواده وی برای ردگم‌کنی،با مراجعه به پلیس نقشه فقدانی وی را اجرا و اعلام کردند که این مرد ناپدیدشده است و هیچ خبری از وی ندارند.در  تحقیقات پلیس نقشه صوری آن‌ها لو رفت. بااینکه مالباختگان اقدام به شکایت کردند و هفته گذشته این کلاه‌بردار که قصد خارج شدن از بندرعباس را داشت توسط کارگاهان پلیس آگاهی استان دستگیر شد.  
  

 تشریح ماجرا 

فرمانده انتظامی استان هرمزگان ماجرا را این‌گونه تشریح کرد:در پی مراجعه و اعلام شکایت تعدادی از شهروندان به پلیس آگاهی و اعلام شکایت مبنی بر کلاه‌برداری از آنان به بهانه مشارکت در سرمایه‌گذاری، پیگیری موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت. سردار علی‌اکبر جاویدان با اشاره به اینکه با بررسی‌های به‌عمل‌آمده و اخذ اظهارات شاکیان توسط کارآگاهان اداره عملیات ویژه و شعبه جعل و کلاه‌برداری ادامه داد: مشخص شد فردی با سوءاستفاده از موقعیت اجتماعی مناسبی که در سطح شهرستان بندرعباس داشته با مانورهای متقلبانه و ارائه وعده‌های واهی آن‌ها را به سرمایه‌گذاری مالی درزمینهٔ های مختلف نظیر صادرات ماهی و میگو، ساخت‌وساز ، خرید خودرو و ... تشویق و ترغیب  کرده و وجوهی بالغ‌بر 120 میلیارد ریال  از آن‌ها دریافت و با وعده‌های پوشالی و بی‌اساس ضمن سرگرم کردن شاکیان ، متواری شده است .
وی اظهار داشت: با توجه به افزایش تعداد مال‌باختگان در خصوص این موضوع ، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاه‌برداری  پلیس آگاهی به‌منظور کشف واقع و احقاق حقوق شاکیان پس از انجام تحقیقات لازم و بررسی‌های همه‌جانبه  و جمع‌آوری ادله جرم ، مدارک و مستندات مربوطه  با هماهنگی مقام قضائی ضمن اخذ دستور جلب متهم، کلیه حساب‌های بانکی وی را  مسدود کردند همچنین با هماهنگی صنف مشاوران املاک استان، اداره ثبت‌اسناد و املاک، راهور و ... متهم  را از کلیه خدمات خریدوفروش وسایل نقلیه ، اموال و املاک و همچنین فعالیت‌های بنگاهی منع کردند.
  

شناسایی دیگر مال‌باختگان احتمالی

به گفته سردار جاویدان  با  اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از  شیوه‌های پلیسی مخفیگاه متهم در بندرعباس شناسایی و در یک  عملیات غافلگیرانه دستگیر  که در بازجویی‌های به‌عمل‌آمده به جرم ارتکابی  اقرار کرده و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دادسرای عمومی و انقلاب بندرعباس  انتقال و از آن طریق با صدور قرار مناسب روانه زندان شد.فرمانده انتظامی استان این را بیان داشت که  در تحقیقات نهایی صورت گرفته  مشخص شد متهم یادشده پس از اخذ وجوه از مال‌باختگان  ضمن تبانی با  بستگان نزدیک خود اقدام به خرید سکه می‌کرده ، اظهار داشت : تلاش پلیس برای شناسایی دیگر مال‌باختگان احتمالی توسط این کلاه‌بردار  ادامه دارد.
  

رهایی گروگان گیران 

فرمانده انتظامی هرمزگان در ادامه از شناسایی و دستگیری سه گروگان گیر و رهایی ۲ گروگان در شهرستان بندرلنگه مطالبی را عنوان کرد که انگیزه آدم‌ربایی معامله مواد مخدر بوده است. سردار  جاویدان گفت:پس از شکایت خانمی مبنی بر اینکه ۲ برادر جوانش توسط فرد یا افراد ناشناسی دریکی از محلات شهر بندرلنگه ربوده‌شده بلافاصله پیگیری موضوع در دستور کار قرار گرفت.وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بندرلنگه نیز با تشکیل تیمی با همکاری مأموران پلیس اطلاعات و کلانتری ۱۲ با تلاش همه‌جانبه و همکاری مشترک در کمترین زمان، مکان آدم‌ربایان و گروگان را دریکی از روستاهای شهرستان بندر خمیر شناسایی و با اخذ نیابت قضائی به محل اعزام شدند.این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: مأموران با ایجاد طرح مهار از خروج آدم‌ربایان و گروگان از سطح حوزه استحفاظی جلوگیری و با همکاری عوامل پلیس آگاهی شهرستان بندر خمیر ضمن شناسایی مخفیگاه دقیق متهمان، در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه نفر گروگان گیر دستگیر و در این رابطه یک دستگاه خودروی پژو پارس مشکی متعلق به آدم‌ربایان توقیف و افراد ربوده‌شده را در سلامت کامل آزاد کردند.سردار جاویدان خاطرنشان کرد: متهمان در بازجویی‌های فنی انجام‌شده به جرم ارتکابی اعتراف کردند که با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شدند.

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها