۹۵ درصد صید آبزیان سطح‌ زی کشور به هرمزگان اختصاص دارد



مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: این استان با صید سالیانه حدود ۱۲۹ هزار تُن انواع آبزیان سطح‌زی ریز، بالای ۹۵ درصد صید کشور را به خود اختصاص داده و رتبه نخست در ایران را دارد.

 

به گزارش صبح ساحل، مسعود بارانی با اشاره به اینکه شیلات هرمزگان با ۳۲۰ هزار تن صید غیر از تولیدات آبزی پروری مقام نخست صید جنوب کشور را دارد، افزود: آب‌های جنوب قشم، بندر جاسک، بندرلنگه و پارسیان از صیدگاه‌های اصلی ماهیان سطح‌زی ریز در استان هرمزگان است.

وی بیان کرد: قدرت احیا و زادآوری بالای اینگونه ماهیان، اجازه صید تا ۸۰ درصد را به صیادان می‌دهد، بدون آن‌که این ماهیان در معرض خطر قرار گیرند.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: ساردین ماهیان، متو ماهیان، هوور، کوتر، گیش، هامور، شیر، حلوا سیاه، سارم، شورت، سوکلا، قباد، میش ماهی و میگو غالب ترکیب صید استان هرمزگان را تشکیل می‌دهند.

بارانی ابراز کرد: در حوزه شیلات هرمزگان هم در بخش آبزی‌پروری و هم صید و صیادی و بازسازی ذخایر آبزیان، اتفاقات خوبی افتاده است و دولت مردمی و شخص استاندار هرمزگان نیز نگاه ویژه‌ای به این حوزه دارند.

وی یادآورشد: ۳۵ هزار نفر در حوزه صید و صیادی و پنج هزار نفر نیز در حوزه آبزی پروری و صنایع شیلاتی استان فعالیت دارند و امرار معاش می‌کنند که سهم قابل توجهی در ارزآوری و صادرات از طریق محصولات شیلاتی دارند.

استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و ۳۹ مرکز تخلیه صید در نوار ساحلی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها