اهم اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش هرمزگان طی هفته‌ای که گذشت؛

آموزش و پرورش هرمزگان موفق به کسب عنوان برتر کشوری شد



اهم اخبار و رویدادهای آموزش و پرورش هرمزگان طی هفته گذشته را در مطلب پیش‌رو بررسی کرده‌ایم. کسب رتبه‌ی برتر کشور برای شورای آموزش و پرورش هرمزگان، برگزاری جشن تکلیف و آغاز بندگی دانش آموزان بندرعباسی در مسجد جامع، تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش برتر استان از اخبار ویژه این حوزه می‌خوانید.
  

  کسب عنوان برتر کشوری آموزش و پرورش هرمزگان 

در همایش هفته شوراهای آموزش و پرورش که به صورت کشوری در تهران برگزار شد از شوراهای برتر تجلیل به عمل آمد و شورای آموزش و پرورش استان هرمزگان موفق به کسب عنوان برتر کشوری شد.این مقام بر اساس ارزیابی‌های سالانه از عملکرد شوراهای آموزش و پرورش استان‌های کشور بدست آمده است.
  

 اجرایی شدن ۹۸ درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش هرمزگان

شورای آموزش و پرورش هرمزگان در سال جاری قریب به ۲۰۸ مصوبه داشته که ۹۸ درصد مصوبات این سازمان تاکنون اجرایی شده است که می‌توان به ایجاد ۲۸ هنرستان جوار صنعت و بنگاه‌های اقتصادی از ابتدای دولت سیزدهم در استان و افزایش سهم هنرجویان هنرستان‌های استان از عدد ۴۰ درصد به ۵۲ درصد اشاره کرد. 
این اقدامات منجر به این شد که هرمزگان مقام اول را در اجرایی کردن مصوبات شورای آموزش و پرورش کسب نماید.
 اجرایی شدن ۹۸ درصد مصوبات شورای آموزش و پرورش هرمزگان
   
  

 تقدیر معاون اجرایی رییس جمهور از رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان

«محسن منصوری»، معاون اجرایی رییس جمهور از «مهدی دوستی» استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان به موجب کسب رتبه اول کشوری آموزش و‌پرورش هرمزگان در توسعه  کمی آموزش‌های فنی حرفه‌ای و مهارتی در قالب ایجاد هنرستان‌های جوار صنعت در استان تقدیر کرد.
  
   تقدیر معاون اجرایی رییس جمهور از رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان
  
  

 برگزاری جشن تکلیف و آغاز بندگی دانش آموزان بندرعباسی در مسجد جامع

جشن تکلیف ۷۰۰۰ نفره دانش آموزان بندرعباسی با مشارکت دانش آموزان ۶۰ مدرسه ابتدایی در مسجد جامع بندرعباس برگزار شد، در این جشن دانش‌آموزان با نماز، روزه، عفاف و حجاب، تلاوت قرآن و اطلاعت از خدا و دستورهای دینی آشنا شدند.
   برگزاری جشن تکلیف و آغاز بندگی دانش آموزان بندرعباسی در مسجد جامع
  
  

 موفقیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش هرمزگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی

  
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش استان در بازدید از مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی، کنترل آسیب‌های اجتماعی را از اولویت‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: این مرکز با هدف ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای و روانشناختی به دانش آموزان، اولیا و فرهنگیان در حوزه‌های مختلف از ۸ صبح تا ۲۰ شب  به صورت رایگان فعالیت می‌کند.
  
 موفقیت مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی آموزش و پرورش هرمزگان در کاهش آسیب‌های اجتماعی
    

فعال‌کردن ارکان تحول در آموزش جزو سیاست‌هایی آموزش و پرورش استان

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با قدردانی از نگاه ویژه استاندار هرمزگان به حوزه آموزش گفت: فعال‌کردن ارکان تحول در آموزش و پرورش جزو سیاست‌هایی است که وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌کند و تقویت و کیفیت بخشی نیروی انسانی و نقش سپاری به دانش‌آموزان را جزو رویکردهای اصلی وزارتخانه در حوزه تعلیم دانست.
 
  

 تجلیل از شوراهای آموزش و پرورش برتر هرمزگان

بر اساس ارزیابی شاخص‌های عملکردی شوراهای آموزش و پرورش مناطق هرمزگان، شهرستان بندرعباس توانست در رتبه اول، سیریک رتبه دوم، شهرستان‌های بندر لنگه و میناب مشترکاً رتبه سوم را کسب نمایند. استاندار هرمزگان در این جلسه از «محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان و شورای آموزش و پرورش برتر استان تقدیر کرد.
  

نگاه ویژه استاندار هرمزگان به حوزه آموزش

 
مدیرکل آموزش و پرورش استان با تقدیر از نگاه ویژه استاندار و رییس شورای آموزش و پرورش هرمزگان به حوزه آموزش گفت: خوشبختانه اولویت اصلی استاندار بر توسعه برنامه‌های حوزه آموزش و پرورش است و مصمم بودن در اجرایی شدن برنامه‌های آموزشی سبب شد که برای اولین بار شورای آموزش و پرورش استان در رده نخست کشوری قرار گیرد.
نگاه ویژه استاندار هرمزگان به حوزه آموزش
  

تقدیر دانش‌آموزان دبستان هیات امنایی شهید «عیسی حیدری» در بندرعباس به عنوان نماینده دانش آموزان هرمزگانی

دانش‌آموزان دبستان هیات امنایی «شهید عیسی حیدری» در بندرعباس به عنوان نمایندگان دانش‌آموزان و معلمان هرمزگانی از اقدامات «مهدی دوستی» استاندار هرمزگان در راستای توجه ویژه به حوزه آموزش و پرورش استان در جلسه شورای آموزش و پرورش تقدیر کردند. 
  
  
تقدیر دانش‌آموزان دبستان هیات امنایی شهید «عیسی حیدری» در بندرعباس به عنوان نماینده دانش آموزان هرمزگانی

 آموزش و پرورش هرمزگان در جایگاه برتر 

در گردهمایی مشترک مدیران کل استان‌های کشور،:محمد قویدل»، مدیرکل آموزش و پرورش استان باکسب رتبه چهارم جز ۵ استان برتر در شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر ۱۴۰۲ مورد تجلیل قرار گرفت. آموزش‌وپرورش استان در ارزیابی عملكرد شاخص‌های عمومی و اختصاصی و پروژه مهر سال تحصیلی گذشته نیز موفق به كسب رتبه برتر کشوری شده بود.

   آموزش و پرورش هرمزگان در جایگاه برتر 

روزنامه صبح ساحل

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها