قطعی سراسری اینترنت در پاکستان



خدمات اینترنتی در پاکستان، روز شنبه، ساعت‌ها مختل شد و سپس، به حال عادی برگشت.

به گزارش صبح ساحل، به نقل از ایسنا، سازمان مخابرات پاکستان در پستی در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد اختلال اخیر در خدمات اینترنتی، ناشی از یک نقص فنی بوده که به سرعت، حل شد و خدمات اینترنتی در سطح ملی، به طور کامل احیا شده است.

قطعی سراسری اینترنت در پاکستان همزمان با برگزاری یک تجمع مجازی توسط حزب تحریک انصاف پاکستان عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور در آستانه برگزاری انتخابات عمومی، اتفاق افتاد. این دومین قطعی اینترنت در پاکستان در دو هفته گذشته و همزمان با رویدادهای آنلاین برنامه‌ریزی شده توسط حزب تحریک انصاف پاکستان بوده است.

آلپ توکر، مدیر سازمان دیده بان نت بلاکس به خبرگزاری فرانسه گفت: ما می‌توانیم تائید کنیم که دسترسی به پلتفرم‌های شبکه اجتماعی در سراسر پاکستان محدود شده است. این اختلال، به شکل قابل ملاحظه‌ای سیستماتیک بوده و مشابه محدودیت‌های قبلی است که در زمان برگزاری رویدادهای حزب تحریک انصاف، اتفاق افتادند.

جئو نیوز با استناد به داده‌ها، گزارش کرد قطعی دسترسی به یوتیوب، ایکس و فیس بوک، افزایش چشمگیری داشت. کاربران اینترنت در شهرهای بزرگ پاکستان از جمله کراچی، لاهور، اسلام آباد، راولپندی، سرگودها و آتوک، اعتراضات به مشکل در دسترسی به سایت‌های شبکه اجتماعی را گزارش کردند.

بر اساس گزارش وب سایت ویون نیوز، خدمات اینترنت و اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی در هفته گذشته با قطعی در سراسر پاکستان روبرو شدند. وضعیت مشابه در ۱۷ دسامبر سال گذشته روی داد که کاربران قطعی در فیس بوک، یوتیوب و ایکس را گزارش کردند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها