رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور:

ایران رتبه دهم تولید فولاد در دنیا؛ چشم‌انداز تولید ۵۵ میلیون تن در دو سال آینده



رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور در سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: منشا عمده تحولات در کنفرانس‌های تخصصی است؛ سیر پیشرفت انتها ندارد و متوقف نخواهد شد لذا همکاران در فولاد مبارکه و فولاد هرمزگان از قافله پیشرفت عقب نمانده‌اند و رو پیشرفت هستند.

 

به گزارش صبح ساحل، بهرام سبحانی افزود: سالیانه ۲ میلیارد تن فولاد در دنیا تولید می‌شود که یک میلیارد چین تولید می‌‌کند و ۵۰ درصد دیگر را هم تمام دنیا.

وی افزود: با تولید ۳۳ میلیون تن فولاد جایگاه دهم را در دنیا داریم. با ظرفیت.هایی که نصب شده امکان دستیابی به هفتمین رتبه را داریم. در سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور چشم انداز ۵۵ میلیون تن فولاد مشخص شده است در این مسیرگام های محکمی برداشته شده و امروز فاصله چندان با رقم تولید ۵۵ میلیون تن نداریم تا دو سال دیگر باید به آن برسیم.

رئیس انجمن تولیدکنندگان فولاد کشور عنوان کرد: مسئله و چالش اصلی فولادسازان انرژی (گاز و برق) و حمل و نقل است. امروز با ۳۳ میلیون تن تولید، حدود ۱۲ میلیون تن صادرات داریم.

سبحانی با بیان اینکه ظرفیت‌های ریلی نیاز به تقویت است، افزود: نمای روشنی از حل مسائل و چالش‌ها نمی‌بینیم. محدودیت‌های برون سازمانی دست و بال ما بسته است؛ یکی از کارها رفتن به سوی تولیدات با ارزش افزوده بالاتر است؛ با توجه به محدودیت‌های انرژی چاره‌ای جز این نداریم چرا که امیدی به رفع محدودیت‌ها نیست.

وی در پایان گفت: فولاد سبز در تمام کشورها مطرح شده است؛ امیدواریم فولاد هرمزگان اولین واحدی باشد که به فولاد سبز دست پیدا کند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها