فردی که با رزومه جعلی قصد تحصیل در خارج از کشور داشت دستش رو شد

مهاجرت به زندان



مرد جوانی پس از استعلام موسسه تحصیلی در خارج از کشور، روانه زندان شد. این جاعل  حدود 30 ساله در رزومه ارسالی خود به یکی از مؤسسات تحصیلی عنوان کرده بود که سابقه کاری در یکی از صنایع هرمزگان را داراست، درصورتی‌ که هیچ‌گونه سابقه همکاری با این شرکت نداشته است. با شکایت شرکت صنعتی مذکور از این فرد، به‌عنوان جعل نام در رزومه، او دستگیر شد. 
    
  
 ایمیل پرماجرا 
مدتی قبل ایمیلی از سوی یک موسسه تحصیلی در خارج از کشور به یکی از صنایع هرمزگان مبنی بر استعلام همکاری فردی ارسال شد. کارشناس آن سازمان این موضوع را موردبررسی قرارداد و دریافت که چنین مشخصات فردی تاکنون در این محل همکاری نداشته است  و از عنوان شرکت در ارائه رزومه سوءاستفاده کرده است. این پرونده به واحد حقوقی سازمان ارجاع شد و این واحد شکوائیه در خصوص فرد جاعل تنظیم کرد. با درج شکایت این شرکت، موضوع در دستور کار کارشناسان  پلیس فتا هرمزگان  قرار گرفت.
    
 انکار و اعتراف 
به گفته سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان با توجه به ارائه مستندات توسط شرکت و با انجام اقدامات تخصصی پلیسی و تحقیقات انجام‌شده  در فضای مجازی، متهم در بندرعباس شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی به پلیس فتا منتقل شد. این فرد که تصور نمی‌کرد موسسه تحصیلی مذکور در این خصوص استعلام بگیرد در بازجویی‌های اولیه موضوع را انکار کرد و بیان داشت:" یکی از دوستانم که از علاقه من در ادامه تحصیل به خارج از کشور باخبر بود درفضای مجازی پس از ورود به صفحه این موسسه مشخصات من را وارد کرد و برای رزومه کاری نیز بدون اینکه خبر داشته باشم عنوان یکی از شرکت‌ها با مدرک ذکر کرده است".  وی پس از مواجهه با مدارک و مستندات احصا شده توسط کارشناسان این پلیس به‌ناچار لب به اعتراف گشود و گفت:"مدتی قبل جهت پذیرش تحصیلی به خارج از کشور اقدام نمودم دریکی از بندها عنوان داشتم در شرکت فوق، سابقه فعالیت دارم و از طریق شبکه‌های اجتماعی ارسال نمودم و فکر نمی‌کردم از آن سازمان در خارج از کشور استعلام بیاید".
    
هشدار 
سرهنگ بهمنی بابیان اینکه این متهم جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد گفت: شهروندان در هنگام استفاده نام و عنوان سازمان‌های دولتی و غیردولتی دقت نظر داشته باشند چنانچه از عنوان آن اداره یا سازمان به‌صورت جعلی استفاده نمایند مجرم محسوب می‌شوند.رئيس پليس فتا استان هرمزگان تأکید کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.gov.ir و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 با ما در میان بگذارند.
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها