فولاد هرمزگان به سمت صنعت سبز می رود؛

بهره برداری از طرح تولید سنگ و فولاد هرمزگان با حضور وزیر صمت



همزمان با سفر رییس جمهور به هرمزگان،
و با حضور وزیر صمت، طرح "تولید سنگ و فولاد" هرمزگان با ظرفیت سالانه ۱۲۰ هزار تن و با سرمایه گذاری ۴۴۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال ۵۰ نفر به بهره برداری رسید.
وزیر صمت در این مراسم با تبریک فرا رسیدن دهه مبارک فجر و با بیان اینکه اینگونه بهره برداری ها مایه مباهات، افتخار و غرور آفرین هستند، گفت: وقتی صحبت از تولید فولاد سبز می‌شود، قطعا هدف بهره وری است.

علی آبادی در این رابطه بیان کرد: بهره برداری از طرح هایی که کاهش مصرف آب، برق و انرژی را به دنبال داشته باشد، باعث افتخار و افزایش بهره وری است.
وی با تاکید بر اینکه صنایع فولادی در حال انتقال به سمت دریا هستند، افزود: زمانی بهره‌وری افزایش می یابد که کار عقلانی باشد و اکنون این مهم در حال انجام است.
وزیر صمت با اشاره به اینکه صنایع پایین دستی در صنعت مهم و اساسی است تصریح کرد: راه اندازی صنایع پایین دستی سبب ایجاد یا افزایش ارزش افزوده در آن صنعت می شود که امروز باید به این سمت حرکت کنیم.

فولاد هرمزگان باورهای جدید ایجاد کرد

«عطاالله معروفخانی»، مدیرعامل فولاد هرمزگان در آغاز سومین کنفرانس فولادسازی و ریخته‌گری مداوم گفت: گرچه شش‌ماهه اول سال مسئله برق و شش ماه دوم مسئله گاز را داریم بااین‌حال سال گذشته از ظرفیت اسمی عبور کردیم و ۳۲ رکورد را به ثبت رساندیم و افتخاراتی را برای فولاد هرمزگان ثبت کردیم؛ همه این‌ها مرهون تلاش‌های کارکنان و کارگران فولاد هرمزگان است.

وی بابیان اینکه امسال ثبت ۲۸ رکورد در همه حوزه‌های تولیدی و درآمدی را داشتیم، افزود: برگزاری کنفرانس علمی ریخته‌گری یک هم‌افزایی را ایجاد خواهد کرد تا ما از جدیدترین پیشرفت‌های دنیا در حوزه فولاد بهره‌مند باشیم. با توجه به تلاش‌های نخبگان انتظار داریم با برنامه‌ریزی این کنفرانس جمع‌بندی خوبی داشته باشیم. مدیرعامل فولاد هرمزگان گفت: با استفاده از این هم‌افزایی و ارتباط‌هایی که ایجاد می‌شود و مقالات و کارگاه‌هایی که برگزار می‌شود از آخرین تکنولوژی روز دنیا مطلع و برخوردار خواهیم شد.

وی بابیان اینکه دومین کنفرانس در دو سال پیش برای ما آورده خوبی داشت، عنوان کرد: اگر فولاد هرمزگان در همه حوزه‌ها امروز پیشرو است به دلیل دومین کنفرانس ریخته‌گری دو سال پیش است. معروفخانی اظهار کرد: امروز اگر رکوردها پشت سر هم ثبت می‌شود حاصل استفاده از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است. امروز اگر پروژه مگامدول بالای ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد به این دلیل است که از تکنولوژی های روز دنیا استفاده‌شده است و سعی شده در این پروژه صرفه‌جویی و ذخیره انرژی صورت گیرد.

وی گفت: مقدمات تولید فولاد سبز در فولاد هرمزگان در حال انجام است. در این حوزه فولاد هرمزگان قدم‌های خوبی برداشته است. مدیرعامل فولاد هرمزگان اظهار کرد: انتظار ما از کنفرانس سوم با توجه به ارائه ۱۱۰ مقاله و استقبال فولادسازان کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی، موفقیت بیش از دو کنفرانس گذشته خواهد بود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها