ریاست جمهور در جلسه شورای اداری استان:

هرمزگان نیازمند کادرسازی است؛ امیدواریم به‌زودی هرمزگان مدیر پروازی نداشته باشد



رئیس جمهور در پایان روز دوم سفر به هرمزگان در جلسه شورای اداری استان در واکنش به مطالبه جذب نیروهای بومی در مناصب گفت: یک جوان در یک استان زمانی ناامید می‌شود که بفهمد توانایی مدیریت و حل یک مساله را دارد، اما سراغ کسی خارج از استان رفته‌اند. یکی از راه‌های امیدوار کردن مردم به ویژه جوانان توجه به ظرفیت‌های بومی در گزینش‌ مدیران است.

به گزارش صبح ساحل، «ابراهیم رئیسی» با اشاره به مدیران پروازی استان هرمزگان گفت: مدیرانی که بین تهران و بندرعباس در رفت و آمد هستند و حضور آنها در استان هرمزگان نیز لازم است، خانواده خود را به استان بیاورند تا هر روز تردد نکنند، زیرا این ترددها هم هزینه‌بر است و هم ثبات مدیریتی را دچار چالش خواهد کرد. رئیسی تاکید کرد: ما باید به گونه‌ای کادرسازی کنیم که دیگر نیاز نباشد مدیر پروازی از تهران بیاید. رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توزیع عدالت و استفاده از ظرفیت انسان‌های به ظاهر محروم اما با استعداد، گفت: باید عدالت در این حوزه را به گونه‌ای محقق کنیم که به همه میدان داده شود. اگر روزی آقای استاندار هرمزگان این خبر را به ما داد که دیگر مدیر پروازی به استان نداریم، خبر بسیار خوبی است.

رئیسی با بیان اینکه توقع مردم از دولت تلاش مضاعف و حرکت تحولی است، افزود: توقع این است که ظرفیت‌های استان و کشور در جهت ایجاد اشتغال و رشد اقتصادی مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس هیئت دولت با تاکید بر اینکه زیر ساخت این مهم که شامل همکاری و همدلی دستگاه‌هاست موجود است، عنوان کرد: با دعوا، اختلاف و کشمکش توسعه اتفاق نمی‌افتد یکی از ملزومات توسعه همدلی و همگرایی است. پیام دهه فجر انقلاب اسلامی پیام همدلی، وحدت و انسجام است.

رئیسی اظهار کرد: در جلسه شب گذشته مسائل بغرنج استان از بافت فرسوده بندرعباس تا پروژه پل خلیج فارس به صورت کامل و جامع بررسی شد.

وی با تاکید بر اینکه مسائل نباید به طول بیانجامد زیرا باعث ناامیدی مردم می‌شود، گفت: حفظ سرمایه اجتماعی در گروی امید مردم به آینده است؛ این امید با تلاش و کار مسئولان ایجاد می‌شود نه با سخنرانی و پشت میز نشستن.

رئیس جمهور گفت: اقدام،‌ عمل و جهاد تبیین سرمایه اجتماعی را افزون می‌کند، هر زمان که کاری انجام شد باید برای مردم توضیح داده شود. انتظار است همه مدیران فعالیت‌های خود را تبیین کنند و اگر کاری انجام نشد به مردم توضیح دهند. مردم صداقت در رفتار و گفتار را متوجه می‌شوند.

رئیس دولت با بیان اینکه در حوزه کشاورزی به توسعه صنایع تبدیلی استان توجه ویژه‌ای شود، اضافه کرد: سال جاری بخشنامه‌های گمرکی به نصف کاهش پیدا کرده است و همچنان باید کاهش پیدا کند. روند به‌گونه‌ای باشد که سرمایه‌گذار و تولیدکننده چند ماه آینده و چند سال آینده را پیش‌بینی کند. ما به‌دنبال توسعه اقتصاد روستاها هستیم. باید تضمین کنیم محصول کشاورز روستایی به فروش می‌رود یا صادر می‌شود.

رئیسی در بخش دیگر با تاکید بر توسعه اقتصاد دریا پایه گفت: تولید ناخالص برخی کشورها از دریا قریب به ۵۰ درصد است، سهم کشور ما خوش‌بینانه ۳ درصد است و مطلوب خیلی فاصله داریم. یکی از مخاطبین توسعه اقتصاد دریا، هرمزگان است. باید کار جهادی در استان برای این مهم انجام شود.

ریاست جمهور با اشاره به لغو سفر به شهرستان بشاگرد گفت: از مردم بشاگرد عذرخواهی می‌کنم؛ وضعیت آب و هوایی اجازه حضور نداد.

وی افزود: حضور مردم در صحنه یکی از مولفه‌های مهم قدرت است. نیروگاه اتمی در سیریک با ۵ هزار مگاوات برنامه‌ریزی تولید برق با قدرت انجام می‌شود و یکی از زیرساخت‌های مهم برای توسعه یافتگی کشور خواهد بود.

رئیس جمهور ضمن بیان اینکه مسئله آب استان باید به جد حل شود و تنش آبی در هیچ کدام از شهرها و روستاهای استان نداشته باشیم اظهار کرد که تردد خودروهای مناطق آزاد به سرزمین اصلی و اختصاص عوارض عسلویه به شهرستان پارسیان در کارگروه‌های ویژه بررسی می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها