32 پروژه سلامت با حضور وزیر بهداشت در استان افتتاح شد

هرمزگان رکورددار طرح‌های درمانی



۳۲ پروژه سلامت هرمزگان بااعتباری بالغ‌بر 10 هزار میلیارد ریال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان به بهره‌برداری رسید. 
   
هم‌زمان با چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سفر ۲روزه آیت‌الله «سید ابراهیم رییسی» رئیس جمهور و دکتر «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به هرمزگان، بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس و بیمارستان فارابی بستک باارزش بالغ‌ بر 6هزار و 300 میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. درمجموع  ۹ پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان بندرعباس، 7 پروژه در شهرستان میناب، ۵ پروژه در شهرستان بستک، ۴پروژه در شهرستان رودان، 3 پروژه در شهرستان پارسیان، 2 پروژه در شهرستان بندرلنگه، یک پروژه در قشم و یک پروژه در سیریک افتتاح شد.به گفته دکتر عین‌اللهی، هرمزگان رکورددار طرح‌های بهداشتی درمانی دهه فجر است که با تلاش جهادی و شبانه‌روزی استاندار هرمزگان و مدیران فعلی و قبلی دانشگاه علوم پزشکی استان، در حوزه بهداشت و درمان شاهد ثبت رکورد بی‌سابقه در افتتاح ۳۲ طرح حوزه سلامت هستیم که ۲۵ هزار مترمربع فضای بهداشتی، درمانی و آموزشی به ظرفیت این استان افزوده شد.
  
 افتتاح دومین پایگاه هوایی بال ثابت اورژانس کشور
وزیر بهداشت در بدو ورود دومین پایگاه هوایی بال ثابت اورژانس کشور در فرودگاه بندرعباس را افتتاح کرد. دومین هواپیمای توربو جت (بال ثابت) سازمان اورژانس کشور مجهز به امکانات مراقبت ویژه (آی سی یو) هوایی است که باهدف انتقال سریع بیماران بدحال از جزایر و بنادر، به هرمزگان اختصاص‌یافته است. 
دکتر عین‌اللهی بابیان اینکه وجود این هواپیما می‌تواند ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی و انتقال بیماران در بنادر و جزایر استان هرمزگان که دارای فرودگاه هستند را تسریع ببخشد، در جمع  خبرنگاران گفت: به‌علت پراکندگی جزایر استان و ممکن نبودن خدمت‌رسانی با آمبولانس، یک فروند جت توربو برای اورژانس میان هفت جزیره در هرمزگان در نظر گرفته‌شده است. عین‌اللهی افزود: این هواپیما دارای تجهیزات پیشرفته‌ای ازجمله ونتیلاتور، الکترو شوک و ساکشن است که می‌تواند به‌عنوان آی سی یو و مرکز مراقبت سیار عمل کند. به گفته وی هواپیمای مورداستفاده در این پایگاه دارای ظرفیت حمل یک بیمار به‌صورت خوابیده و ۷ نفر ازجمله خلبان و کادر درمان است و محدوده عملیاتی این پایگاه استان‌های جنوبی کشور است. این پایگاه هوایی بال ثابت به‌صورت پایلوت در جنوب کشور با همکاری چندجانبه دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و سازمان اورژانس کشور، هواپیمایی فراجا و استانداری هرمزگان مستقر شده است. 
نخستین پایگاه عملیاتی آموزشی اورژانس هوایی کشور باقابلیت تعمیر و نگهداری بالگرد در پایتخت راه‌اندازی شده است. وی با تأکید بر تقویت  پایگاه‌های اورژانس در استان هرمزگان اظهار داشت:یکی دیگر از کارهای مهم وزارت بهداشت و درمان در این استان به دلیل گستردگی و وسعت، تقویت اورژانس‌هاست تا پایگاه‌های اورژانس به‌طور فعال در حال خدمات‌رسانی به شهروندان باشند؛ البته به‌روز بودن و تجهیز اورژانس نیز مورد تأکید است. عین‌اللهی  افزود:اخیراً آمبولانس‌هایی به کشور وارد و تجهیز شده است که به‌زودی به تعداد کافی به اورژانس‌ها ارائه خواهد شد.
  
 بازدید از روند احداث بیمارستان 160 تختخوابی میناب
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه سفر به هرمزگان به میناب رفت و از روند احداث بیمارستان 160 تختخوابی این شهرستان بازدید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستان میناب به‌عنوان قطب درمانی شرق استان بیماران را از مناطق  جاسک، سیریک، رودان و... را تحت پوشش قرار می‌دهد، ساخت یک بیمارستان مجهز و با امکانات روز ضروری بود به همین علت در سال 1397 عملیات اجرایی بیمارستان 160 تختخوابی در 5 طبقه با زیربنای 18 هزار و 359 مترمربع آغاز شد. عین‌اللهی ادامه داد: تا سال 1400 ساخت این بیمارستان، 25 درصد پیشرفت فیزیکی داشت که از همان سال با عزم جدی دولت سیزدهم این بیمارستان تاکنون پیشرفتی بیش از 70 درصد داشته است. وی خاطرنشان ساخت: این قول را از پیمانکار و ریاست دانشگاه گرفتیم که در هفته دولت این پروژه اولویت‌دار بخش درمان در سال آینده افتتاح شود.
  
 بهره‌برداری هم‌زمان 23 پروژه بهداشتی
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپس مرکز آموزش بهورزی و بازآموزی تیم سلامت این شهرستان را افتتاح کرد. مرکز آموزش بهورزی یکی از پروژه‌های قابل بهره‌برداری در شهرستان میناب است که ساخت آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در زمینی به مساحت ۱۶۰۰ مترمربع بااعتبار۲۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است. هم‌زمان با افتتاح این طرح، از طریق ویدیو کنفرانس۲۳ پروژه بهداشتی استان هرمزگان تحت عنوان پویش ملی «نسیم سلامت» مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در زیربنای ۶ هزار و ۶۵۶ مترمربع و بااعتبار هزینه شده یک هزار و ۳۷۸ میلیارد ریال برای رشد شاخص‌های درمانی جنوب کشور ساخته‌شده است. این طرح‌ها شامل ۱۵ خانه بهداشت بااعتبار۲۹۲ میلیارد ریال، پنج مرکز خدمات جامع سلامت با هزینه کرد ۷۴۶ میلیارد ریال، یک آموزشگاه بهورزی با زیربنای یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و هزینه ۲۴۰ میلیارد ریال و ۲ پایگاه سلامت شهری با زیربنای ۵۵۰ مترمربع و اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال است. مرکز خدمات جامع سلامت جزیره هرمز به نمایندگی از پروژه‌های بهداشتی بندرعباس، مرکز خدمات جامع سلامت دولاب قشم و خانه بهداشت کوشک به نمایندگی از پروژه‌های بندرلنگه دراین‌ارتباط ویدیو کنفرانسی افتتاح شد.
  
 افتتاح بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس
بیمارستان فوق تخصصی کودکان بندرعباس با ظرفیت ۱۱۲ تخت با حضور رئیس‌جمهور در بندرعباس به بهره‌برداری رسید. همزمان با افتتاح بیمارستان کودکان بندرعباس، بیمارستان فارابی بستک نیز به‌صورت ویدئوکنفرانس و باحضور وزیر بهداشت به بهره‌برداری رسید.
وزیر بهداشت ساخت بیمارستان کودکان را از طرح‌های درمانی بسیار بااهمیت دولت در هرمزگان خواند. دکتر عین‌اللهی در حاشیه افتتاح این بیمارستان گفت: این نوید را به مردم می‌دهیم که بر اساس مصوبه روز یکشنبه هیئت دولت، تمامی خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر هفت سال رایگان شد که این افتخار و دستاورد بزرگ نظام مقدس جمهوری اسلامی است.
  
 افتتاح طرح توسعه بیمارستان بستک
 وزیر بهداشت با حضور در بستک، توسعه بیمارستان ۷۸ تختخوابی فارابی بستک را افتتاح کرد. طرح تکمیلی و توسعه بیمارستان فارابی بستک با مشارکت خیرین از سال ۹۷ با ۷۸ تخت شروع شد که ۵۰ درصد اعتبار آن توسط خیرین پرداخت‌شده است.  با توزیع خدمات و امکانات در بستک، دیگر مردم مجبور به عزیمت به بندرعباس و سایر کلان‌شهرها نیستند.
  
 ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان
دکتر عین‌اللهی، با اشاره به اینکه رفع نیازهای بهداشتی و پزشکی مناطق محروم در اولویت دولت مردمی و وزارت بهداشت است، گفت: هرمزگان یک استان وسیع با مردمان بسیار فداکار و شهیدپرور است که متأسفانه در برخی نقاط آن با محرومیت تاریخی مواجه هستیم.وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: با توجه به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و فرامین رهبر معظم انقلاب، تلاش این وزارتخانه بر ارتقای شاخص‌های بهداشتی و درمانی هرمزگان و رفع محرومیت از چهره این استان است. وی عنوان کرد: تأکید وزارت بهداشت و درمان بر تقویت شاخص‌های حوزه بهداشت و درمان در استان هرمزگان تا شهروندان این استان، مجبور نباشند برای درمان به دیگر نقاط استان سفر کنند. ین‌اللهی همچنین افزایش دانشجویان بین‌المللی را از برنامه‌های وزارت بهداشت عنوان و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات وزارت بهداشت و درمان که تقویت آن به‌طور ویژه در دستور کار قرار دارد، دانشجویان بین‌الملل است که امیدواریم بتوانیم در این زمینه رشد بیشتری داشته باشیم.وی افزود:در بندرعباس توسعه نیروی انسانی خوبی ایجادشده است و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان کار آموزش دانشجویان را به‌خوبی برعهده دارد.
 
روزنامه صبح ساحل
برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها