اولین خودرو وارداتی در کیش پلاک ملی شد



اولین خودروی وارداتی لحظاتی پیش در کیش پلاک گذاری و آماده ورود به خیابان‌های جزیره شد.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ایرنا، «رحیم سرهنگی» مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش روز سه شنبه با اعلام این خبر گفت: پس از تلاش‌های شبانه روزی، مصوبه واردات خودرو به مناطق آزاد برای اولین بار در بین مناطق آزاد کشور در جزیره زیبای کیش اجرایی شد.

وی ادامه داد: چند ون به صورت آزمایشی وارد جزیره شد و پس از طی فرآیند قانونی، اولین خودروی وارداتی توانست پلاک ملی مناطق آزاد را دریافت کند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در تلاش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم، افزود: خوشبختانه خودروهای شخصی و تاکسی نیز مصوبه هیات دولت را دریافت کرده و آیین نامه آن در حال تدوین است.

 

دولت به وعده خود عمل کرد

«وحید زارع فکری» معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش نیز ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: خوشحالیم که اعلام کنیم دولت به وعده خود برای کیشوندان عمل کرد و این خودرو از نوع تویوتا هایس که یک خودرو تجاری است، پلاک ملی منطقه آزاد کیش را دریافت کرد.

وی ادامه داد: با تلاش‌های شبانه روزی و مذاکرات انجام شده، نحوه واردات خودروهای تجاری وارداتی به جزیره با ضوابط مناطق آزاد انجام می‌شود تا روند سریعتری داشته باشد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش بیان کرد: تاییدیه صلاحیت استاندارد و محیط زیستی خودروهای وارداتی در خود جزیره کیش صادر می‌شود و این موضوع به تایید سامانه راهور تهران نیز رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد که پس از واردات اولین خودروی پلاک ملی منطقه آزاد به کیش، نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی محقق شود.

 

به دلیل وارد نشدن خودروی خارجی و داخلی به کیش، این جزیره دچار مشکلاتی در این حوزه به خصوص ناوگان حمل و نقل عمومی است که آغاز واردات خودرو یک مطالبه عمومی در این جزیره محسوب می‌شود.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها