مرکز مردمی «نفس» در هرمزگان افتتاح شد



مرکز مردمی نفس (نجات فرزندان سقط) با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان و بسیج جامعه پزشکی استان در محل کانون بانوان استانداری گشایش یافت.

 

به گزارش صبح ساحل، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان شامگاه چهارشنبه در مراسم راه اندازی مرکز نفس گفت: این مرکز مردمی به همت و مشارکت سازمان بسیج جامعه پزشکی استان و دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در بحث افزایش جمعیت و تحکیم بنیان خانواده شکل گرفته است.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: این مرکز در زمینه آموزش، مراقبت، حمایت و ارائه مشاوره تخصصی در حوزه حفظ حیات جنین و جلوگیری از سقط به فعالیت می پردازد.

وی بیان کرد: باتوجه به بحران جدی کمبود و پیری جمعیت، گام برداشتن در راستای تحقق و اجرای مطلوب قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده در قالب راه اندازی مراکزی همچون این مجموعه امری ضروری و حائز اهمیت است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: از آغاز غیر رسمی این مرکز طی سه ماهه اخیر از پنج مورد سقط در استان با کمک مشاوران حوزه بهداشت و خانواده جلوگیری شد و نخستین نوزاد نجات یافته از سقط هم به دنیا آمد.

مرکز نفس در هرمزگان با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، رییس بسیج جامعه پزشکی استان، معاون اجرایی مرکز بهداشت و مدیر مرکز مردمی نفس، مشاور امور بانوان دانشگاه، دفتر امور اجتماعی کمیته امداد، نماینده دفتر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با هدف پیشگیری و آگاهی بخشی در زمینه سقط در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به بهره برداری رسید.

استان هرمزگان یک میلیون و ۷۷۶ هزار و ۴۱۵ نفر جمعیت دارد و این استان جزو استان های، جوان کشور است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها