شرایط واردات خودرو برای جانبازان و ایثارگران در 1402 اعلام شد



واردات خودرو برای جانبازان ۵۰ تا ۷۰ درصد بدون سود بازرگانی شرایطی را فراهم کرده تا جانبازان متناسب با وضعیت خود، مطابق قوانین و مقررات، خودروی مناسب تهیه کنند. در حال حاضر، به دلیل رفع ممنوعیت واردات خودرو توسط اشخاص، در صورت تمایل می‌توانید با شرکت‌های معتبری مانند کیان خودرو ارتباط بگیرید. زیرا این شرکت پروسه ثبت نام خودرو و واردات آن را عهده‌دار انجام می‌دهد.

شرایط واردات خودرو برای جانبازان

جانبازان سرافراز ایران اسلامی در راه دفاع از خاک و کیان کشور جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند و از سلامت و آسایش خود و خانواده گذشتند. به پاس قدردانی از ایثار و فداکاری این عزیزان، دولت مصوباتی را جهت ارائه تسهیلات به آنها در نظر گرفته است. جدیدترین مصوبه دولت برای تسهیل واردات خودرو توسط این عزیزان به تصویب رسیده است. این مصوبه که در اواخر دی ماه ۱۴۰۲ به تصویب هیئت وزیران رسید، جزئیات و شرایط متعددی را برای واردات خودرو توسط جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر به همراه دارد.

از آنجایی که اغلب جانبازان برای رفت و آمد و رفع نیازهای روزانه خود نیاز به خودرو دارند، گاهاً برای تامین هزینه‌های خودرو به دنبال لیزینگ خودرو هستند. در حال حاضر، با در نظر گرفتن واردات خودرو جانبازان، این طرح برای آنها مناسب‌تر است. در این بخش به بررسی شرایط واردات خودرو برای جانبازان و خانواده‌های شهدا می‌پردازیم:

مشمولین طرح

  • جانبازان ۵۰ درصد و بالاتر مشمول طرح واردات خودرو هستند.

  • فرزندان شهدا و آزادگان که توسط کمیسیون پزشکی بنیاد معلول شناخته شده‌اند، فقط برای تسهیلات خرید خودروهای داخلی کاندید می‌شوند.

ارزش خودرو

  • جانبازان ۷۰ درصد ویژه که دارای مشکلات قطعی نخاع، قطع از مچ دو پا یا دو دست هستند، تا سقف ۳۵ هزار یورو امکان واردات خودرو را دارند.

  • جانبازان ۷۰ درصد معمول تا سقف ۳۰ هزار یورو امکان واردات خودرو را دارند.

  • جانبازان ۵۰ تا ۶۹ درصد تا سقف ۲۵۰۰۰ یورو می‌توانند واردات خودرو داشته باشند.

برای اینکه اطلاعات خود را در این زمینه کامل کنید و به موقع بتوانید ثبت نام خودرو را انجام بدهید، لازم است با افراد متخصص در این حوزه مشورت کنید. کارشناسان کیان خودرو با داشتن تجربه واردات خودرو می‌توانند برای انتخاب بهترین خودروها به شما کمک کنند.

پارکینگ خودروهای وارداتی

گام به گام تا دریافت خودرو برای جانبازان

در راستای قدردانی از ایثار و فداکاری جانبازان، هر گامی که برداشته شود باز هم کم است. اما دولت برای نشان دادن قدردانی، تسهیلاتی را برای واردات خودرو به این عزیزان در نظر گرفته است. این شرایط کمک می‌کند تا این افراد به دور از دغدغه‌های فروش اقساطی خودرو، یک خودروی خوب و مناسب تهیه کنند.

مراحل ثبت نام واردات خودرو برای ایثارگران به شرح ذیل است:

1. ثبت نام در سامانه

جانبازان متقاضی خودروهای خارجی باید با ارائه مدارک مورد نیاز مانند کارت ایثارگری، گواهینامه، و پرینت سوابق بیمه در سامانه یکپارچه خودروهای جانبازان ثبت نام کنند.

2. واریز هزینه‌ها

پس از ثبت نام و بارگذاری مدارک، متقاضیان باید هزینه‌های مربوطه مانند ثبت سفارش، عوارض گمرکی، و سود بازرگانی را به حساب بنیاد شهید واریز کنند.

3. انتخاب خودرو

جانبازان می‌توانند به سامانه مراجعه کرده و پس از انتخاب خودرو، وجه آن را به حساب شرکت وارد کننده واریز کنند. برای آسان‌تر شدن شرایط ثبت نام، می‌توانید مجموعه کیان خودرو را که در زمینه واردات و فروش خودرو تجربه بالایی دارد انتخاب کنید.

4. سفارش به گمرک

شرکت وارد کننده پس از دریافت وجه، سفارش متقاضی را به گمرک ارسال می‌کند.

5. تحویل خودرو

فرایند تحویل خودرو تقریباً 6 ماه به طول می‌انجامد. پس از طی مراحل گمرکی، خودرو به جانباز تحویل داده خواهد شد.

جزئیات واردات خودروی جانبازان 50 درصد و بالاتر

در صورتی که جزئیات واردات خودروی جانبازان 50 درصد و بالاتر را از مراکز متخصص دریافت کنید، قطعاً تمام بخش‌های گنگ و نامفهوم برای شما باز می‌شوند تا بتوانید تصمیمات بهتری در انتخاب خودرو و ثبت نام آن بگیرید. زیرا افرادی که سال‌ها در زمینه فروش خودرو و واردات آن فعالیت می‌کنند، به شکل دقیق تمام مواد قانونی را می‌دانند.

اخیراً اطلاعیه‌ای در خصوص جزئیات واردات خودروی جانبازان منتشر شده که به منظور شفاف سازی و اطلاع رسانی دقیق به جانبازان گرامی گردآوری شده است. در ادامه به موارد مهم آن می‌پردازیم:

  • بر اساس گزارشات واصله، ماده 17 اصلاح شده و ماده 20 در دست اقدام است.

  • در طی ماه گذشته، 4 جلسه با معاونان و مدیران وزارت صمت و یک جلسه با وزیر برگزار شده و مقرر است که در آخرین جلسه، شرایط کامل خودرو بررسی شود.

  • طبق وعده مسئولان وزارت صمت، در بهمن ماه سامانه خودرو باز و انتخاب خودرو انجام می‌شود.

  • پس از انتخاب خودرو از سوی جانباز و تایید بنیاد، مراحل بعدی طی شده و تا آخر بهمن سفارشات کامل می‌گردد.

  • به هیچ عنوان در این مراحل پرداخت وجهی صورت نخواهد گرفت.

توصیه به تمام جانبازان عزیز:

  • به تمام جانبازان عزیز توصیه می‌شود تا از مذاکره با دلالان پرهیز کرده و به هیچ عنوان اقدام به فروش امتیاز خود با قیمت‌های پایین نکنند.

  • در صورت نیاز به مشاوره تخصصی برای انتخاب خودرو، با کارشناسان مجموعه کیان خودرو در ارتباط باشید. زیرا این افراد با داشتن تجربه بالا در زمینه فروش خودرو، می‌توانند تمام خودروها را برای شما تجزیه و تحلیل کنند.

لیست خودروهای اعلامی برای واردات خودرو جانبازان

تاکنون لیست خودروهای عرضه شده در سامانه فروش خودرو برای جانبازان چندین نوبت تغییر کرده است. در بررسی لیست نهایی، خودروهای ایتالیایی هم به چشم می‌خورد. فیات 500X هیبرید و تیپو با اتاق‌های مختلف، 2 محصول جدیدی هستند که برای جانبازان در نظر گرفته شده است. معمولاً شرایط خرید اقساطی خودرو این خودروها برای جانبازان سنگین بوده که با واردات آن، تعداد بیشتری از جانبازان می‌توانند از این خودرو استفاده کنند.

در سایت خودروهای وارداتی جانبازان، 5 محصول به چشم می‌خورد که شامل موارد ذیل است:

مدل خودرو

شرکت واردکننده

فیات 500X هیبرید

پارسیان موتور

تویوتا کمری هیبرید

برسا

تویوتا راوفور هیبرید

برسا

نیسان ایکس تریل

معین خودرو اروند

ب ام دبلیو 318 سدان

پرشیا خودرو

جانبازان واجد شرایط واردات خودرو می‌توانند پس از بررسی این گزینه‌ها، یکی را انتخاب کنند و با طی کردن شرایط ثبت نام، پس از گذشت مدت زمان قانونی، آن را تحویل بگیرند. در واقع، شرایط واردات خودرو برای جانبازان، تسهیلاتی است که برای کمک و حمایت از این گروه از عزیزان کشور در نظر گرفته شده است.

واردات خودرو برای جانبازان با کشتی

نتیجه‌گیری

واردات خودرو برای جانبازان با شرایط خاص فراهم آمده است تا از جانفشانی‌های این عزیزان قدردانی شود. در صورتی که شامل شرایط مشخص شده برای واردات خودروی ایثارگران هستید، می‌توانید شخصاً جهت ثبت نام در سامانه و بارگذاری مدارک مورد نیاز خود اقدام نمایید. در صورت نیاز به کمک و طی کردن این مراحل به آسانی، می‌توانید با کارشناسان کیان خودرو ارتباط بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، مراحل قانونی برای شما طی شود.

سوالات متداول

1. جانبازان پس از تحویل خودرو می‌توانند بلافاصله آن را بفروشند؟

بله، پس از ثبت نام در سایت و ثبت سفارش، اسم جانباز برای واردات به گمرک و وزارت صمت اعلام می‌شود. بلافاصله پس از تحویل خودرو، می‌تواند آن را بفروشد.

2. مهمترین شرایط واردات خودرو برای جانبازان چیست؟

مهمترین شرایط برای ثبت نام واردات خودرو جانبازان، داشتن کارت ایثارگری و جانبازی معتبر، درصد جانبازی بالای 50 درصد، داشتن حداقل 5 سال سابقه پرداخت بیمه و عدم استفاده از تسهیلات خودرو از سایر دستگاه‌های اجرایی در گذشته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها