امارات از ایده مدیرعامل OpenAI برای تبدیل‌شدن به مرکزی برای آزمایش هوش مصنوعی استقبال کرد



به‌عقیده مدیرعامل OpenAI، امارات می‌تواند به‌عنوان یک «سندباکس رگولاتوری» برای آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی و بعد اعمال قوانین محدودکننده در استفاده از آن‌ها عمل کند.

   

به گزارش صبح ساحل، «سم آلتمن»، مدیرعامل شرکت OpenAI، این هفته با حضور در اجلاس World Governments دبی گفت که امارات متحده عربی می‌تواند به‌عنوان یک «سندباکس رگولاتوری» برای آزمایش فناوری‌های هوش‌مصنوعی تبدیل شود. حالا یکی از مقامات ارشد امارات متحده عربی در پاسخ به درخواست آلتمن اعلام کرده این کشور برای تبدیل‌شدن به یک رهبر جهانی در زمینه آزمایش و تنظیم فناوری‌های هوش مصنوعی تلاش خواهد کرد.

«عمر العلما»، وزیر هوش‌مصنوعی امارات در مصاحبه‌ای به بلومبرگ گفت، اعتقاد آلتمن مبنی بر اینکه امارات می‌تواند به «مرکز مقررات کاربردی» تبدیل شود، نشان می‌دهد که امارات در حوزه هوش مصنوعی «یک بازیگر جدی» است. او می‌گوید:

«این فرصتی است که شخصاً می‌خواهم اتفاق بیفتد و برای آن تلاش خواهیم کرد.»

ایده سم آلتمن درباره آزمایش هوش مصنوعی

آلتمن که تاکنون علاقه خود به سرمایه‌گذاران خاورمیانه را نشان داده است، در کنفرانس World Governments گفت که این کشور حوزه خلیج فارس می‌تواند به‌عنوان یک «سندباکس رگولاتوری» برای آزمایش فناوری‌های هوش مصنوعی و بعد اعمال قوانین محدودکننده در استفاده از آن‌ها عمل کند.

امارات تاکنون سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی هوش‌مصنوعی انجام داده است و این فناوری یکی از سیاست‌های کلیدی آن محسوب می‌شود، اما روابط این کشور با چین نگرانی‌هایی را در ایالات متحده به همراه داشته است. این هفته، شرکت اماراتی حوزه هوش‌مصنوعی G42 به بلومبرگ گفت که حضور خود در چین را برای راضی‌کردن واشنگتن کاهش خواهد داد.

العلما همچنین از امارات به‌عنوان یک شریک قدرتمند برای ایالات متحده توصیف کرد و گفت:

«تمام پایه‌ها و زیرساخت‌های فناوری ما مربوط به شرکت‌های آمریکایی بوده است که به این زودی‌ها تغییر نمی‌کند.»

از سال 2021 تاکنون افراد زیادی به سمت حوزه‌های فناوری روی آورده‌اند و این امر به تقویت جاه‌طلبی‌های هوش مصنوعی دولت امارات کمک کرده است. در همین رابطه، العلما گفت که تا ماه سپتامبر، 120 هزار نفر در زمینه هوش مصنوعی یا صنایع مرتبط با آن مشغول به کار بوده‌اند که این میزان در مقایسه با دو سال قبل، 30 هزار نفر افزایش یافته است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها