انتهای جدول، جایگاه تیم‌های استان؛

کمرکاراته هرمزگان در سوپرلیگ شکست



صبح ساحل ،  ورزشی - سقوط وسکوت کاراته هرمزگان در سوپرلیگ کشور، سرنوشت تلخی را برای این رشته پرطرفدار رقم خواهد زد. زمانی که هشدارهای جدی وتحلیل‌های اهالی رسانه جدی گرفته نشود شاهد تحقیرتیم‌ها و ورزش استان‌مان درکشور خواهیم بود. باخت‌های شکننده شهرداری و صنعت‌برق درسوپرلیگ کاراته کشور با نتایج عجیب 25 بریک وغیره، غرور کاراته‌کاران واهالی ورزش هرمزگان را جریحه‌دار کرد. بنابراین درگفت‌وگو با دست‌اندرکاران وچهره‌های شاخص این رشته، موضوع را پیگیری و واشکافی کردیم.

سرمربی شهرداری بندرعباس استعفا کرد

محمد بهرامی که با کنترل از راه‌دور، تیم شهرداری را هدایت می‌نمود با باخت‌ها پی‌درپی کنار نیامد وچهارهفته مانده به پایان سوپرلیگ استعفا‌یش را امضاء کرد ورفت.بهرامی درتهران سکونت داشت وسرمربی تیم ملی بود وزمانی که دید شهرداری از چاله به چاه افتاده و دیگر نمی‌تواند به سادگی از این چالش خارج شود به پایتخت مراجعه نمود وحاضرنشد پس از یک هفته تلاش پاسخ تلفن ما را بدهد.این از معایب مربیان غیربومی است که به راحتی با اسم‌ورسم‌شان تیشه به ریشه ورزش استان می‌زنند وبعد هم با تیم‌های ما لجبازی را آغاز کرده، با شکایت از مدیران باشگاه‌ها تا ریال آخر مطالباتشان را می‌گیرند و بیش از نصف تیم، بازیکنان از کارافتاده و یا بی‌تجربه شهرستانی یا تهرانی را به تیم‌های ما با قراردادهای سنگینی تحمیل می‌کنند.

پردل رمضانی؛ مربی شهرداری: همه رشته‌هایمان پنبه شد

بنیانگذار کاراته هرمزگان دل پردردی دارد اما احساس می‌کند بعضی جاها دیوار حمایتی‌اش کوتاه است. رمضانی، دلایل عمده ضعف نتیجه‌گیری تیم‌های استان درسوپرلیگ را صاحب کرسی‌نبودن هرمزگان در مسایل داوری کشور، کمبود ورزشکاران بومی درتیم‌ها، عدم حمایت از برنامه‌های کادرفنی توسط مدیران باشگاه‌ها دانست وادامه داد: مسوولان هرچند سعی دارند موفقیت حاصل شود اما زمانی که یک تیم مهره کارآمد، اردو، تمرین‌ مناسب وحمایت‌مالی وعاطفی نداشته باشد به مشکل برمی‌خورد. رئیس سابق هیات کاراته هرمزگان با اشاره به گذشته28 ساله گفت: هرچه کاشته بودیم باید درو می‌کردیم ولی همه رشته‌هایمان پنبه شد. مربی تیم شهرداری علت استعفای سرمربی تیم را عدم همکاری مسوولان، ندادن مطالباتش وعدم حمایت از برنامه‌هایش دانست وافزود: شاید بی‌انگیزگی دلیل کناره‌گیری‌اش از این مسوولیت بود. پدرکاراته هرمزگان با جسارت از حضور 13 بازیکن غیربومی درتیم 22 نفره شهرداری گلایه کرد وگفت: اگر قرار است پیروزنشویم پس همان‌بهتر که به نیروهای بومی بها بدهیم.

حسن شهدوستی؛ مربی کومیته صنعت‌برق: داوری کاراته کشور فاسد است

مربی تیم ته‌جدولی سوپرلیگ کشور با انتقاد شدید از مسوولان اینگونه آغاز کرد: سال‌ها شما این مسایل را پیگیری می‌کنید وانعکاس می‌دهید منتهی ظاهراً این گزارش‌ها دردی از ورزش ما را درمان نمی‌کند زیرا آنها که بایدوظایفشان را بدانند خیلی خوب اشراف دارند ولی کسی نیست که ازآنها بخواهد و بازخواستشان کند. حسن شهدوستی مقصراصلی عدم نتیجه‌گیری راابتدا مسوولان و ورزشکاران دانست و اضافه کرد: مدیران باشگاه صنعت‌برق تحت قوانین دست‌وپاگیر دولت دربخش ورزش حرفه‌ای نتوانست ورزشکاران قوی جذب کند واز طرفی تمامی بازیکنان به نام حرفه‌ای، غیرحرفه‌ای کار می‌کنند زیرا کارمند یا دانشجو هستندومبالغ کم‌قراردادهایشان پاسخگو هزینه‌های جاری آنها نیست بنابراین اینگونه مسایل بی‌انگیزگی، دلسردی و به تبع‌آن عدم نتیجه‌گیری را به همراه دارد.

وی پا را از مرزاستان فراتر گذاشت و سوپرلیگ کاراته کشور را غیرحرفه‌ای دانست و اذعان نمود: هیچ ورزشکاری درکشور کاراته کارحرفه‌ای نیست. شهدوستی که ناگفته‌های فراوانی داشت گفت: اسم این رقابت‌ها اصلاً لیگ نیست زیرا لیگ رفت‌وبرگشت برگزار می‌شود اما هم دیدار میزبانی ومیهمانی ما درتهران برگزار خواهد شد وبازیکن من باید با شرایط، تیم حریف، داور و ... بجنگد وباز هم بازنده معرفی شود. این مربی با دانش اضافه کرد: تیم کاتا(نمایش فرم) صنعت برق هم سال گذشته وامسال ضعیف بوده و همواره شکست می‌خورد و 8 امتیاز ابتدایی تیم را از دست می‌دهد. تیم کومیته هم که مسوولیت‌اش برعهده من است با شکست 8 برصفر همیشه رقابت را آغاز می‌کند وتیمی هم که با خیال راحت 8 امتیاز از تیم من پیش است برای تساوی و وقت‌کشی وارد گودمی‌شود واین کار را برای تیم کومیته سخت می‌کند واز 21 امتیاز کومیته شاید پیروز باشد اما درمجموع تیم بازنده است. شهدوستی عملکردش در دوررفت از 8 مسابقه را اینگونه اعلام کرد: تیم کومیته 4برد یک تساوی وسه باخت داشته اما به علت شکست تیم کاتا درمجموع بازنده بوده است.

این مربی نترس هم به یک واقعیت اینگونه پرداخت: متاسفانه شعورحرفه‌ای ورزش درکاراته استان پائین است واگر کسی هم اشتباه بکند هیچ وقت نمی‌توان اشتباهش را به او گوشزد کرد. زیرا برداشت منفی می‌کند وشخص منتقد کاملاً مورداتهام قرار می‌گیرد.یک مورد بسیار مهمی که شهدوستی ازآن پرده برداشت این بود که اغلب تیم‌ها و بازیکنان مطرح با داوران قرارداد دارند وبا اعلام این موضوع توضیح داد: داوری کاراته کشور خیلی فاسد است و تاکید نمود: پس از پایان لیگ واقعیت‌های بیشتری به شما خواهم گفت و ریشه و اساس این مشکلات را شفاف می‌گویم.

عیسی امینی؛ رئیس هیات کاراته استان:مشکلات اساسی این تیم عدم برنامه‌ریزی و انسجام تیمی است

مشاور تیم کاراته باشگاه شهرداری با ابراز تاسف از شرایط کنونی این دوتیم، وضعیت شهرداری را تاسف‌بارتر دانست و گفت: اهداف ما با آوردن مربی تیم ملی به علت بی‌برنامگی دراین مجموعه عملی نشد. عیسی امینی با اشاره به اینکه شهرداری مربی وبازیکن جذب کرده هزینه‌ هم می‌کند اما برنامه‌ریزی که هزینه‌برنیست انجام نداد وپیشنهادات ومشاوره‌های مارا هم جدی نگرفت واینگونه به مشکل برخورد. وی با تشکر از مسوولان شهرداری که باشگاه‌داری می‌کنند ادامه داد: یکی دیگر ازمشکلات تیم‌های سوپرلیگی استان را نداشتن انسجام تیمی و تبادل‌فکری آنها دانست.رئیس هیات کاراته هرمزگان با انتقاد از جذب بازیکنان غیربومی توسط این دو باشگاه اضافه کرد: اگر قرار باشد اینطور عمل کنیم همان هزینه و شرکت نکنیم بهتر است. امینی با اشاره به استعداد وتوانمندی نیروهای بومی اذعان نمود: باید بیشتر از بازیکنان ومربیان بومی استفاده شود. این مقام مسوول استعفای بهرامی را عدم دریافت مطالبتش ذکر کرد وافزود: با مربی شهرداری صحبت کرده‌ام که برگردد زیرا وجودشان دراستان قطعاً به صلاح کاراته خواهد بود ودرپایان با تاکید به مشکلات روحی و روانی وعدم انسجام تیمی این تیم‌ها گفت: اگر شرایطی بود که بیشتر ورود کنیم مشکلات را به حداقل می‌رساندیم و همچنین وعده کرد: خیلی از مسایل پیرامون این دوتیم وکاراته استان  رادرآینده بگوید.

مهدی صابری؛ رئیس هیات کاراته بندرلنگه: هرمزگان ظرفیت دو تیم سوپرلیگی  ندارد

بنیانگذار کاراته بندرلنگه با انتقاد شدید از عدم نتیجه‌گیری تیم‌های سوپرلیگی استان گفت: توجه به اسم افرادباعث شد که از ورزشکاران ومربی نامی استفاده شود درحالی که جاسم ویشگاهی تاکنون یکبار هم برای تیم شهرداری به میدان نرفته است. مهدی صابری حضور مربی درتهران و ورزشکاران درهرمزگان را یک کار اشتباه دانست وافزود: بهرامی مربی خوبی است ولی عملکرد امسالش رضایت‌بخش نبود وادامه داد: این برنامه‌های اشتباه است که درمقابل تیم سپاهان نوین تازه لیگ برتری شده شکست می‌خوریم و تیم‌های هرمزگان درقعر جدول جای دارند. وی دریک حساب ریز هزینه ایاب‌وذهاب و ... وقراردادها را اعلام و گفت:‌تیم شهرداری درسال حدود 350 تا 400 میلیون تومان برای این تیم هزینه می‌کند ولی  ایامسوولان پاسخ این سوال را می دهند که چه سودی عاید استان می‌شود. مشکل این تیم‌ها در خودشان است وآنهایی هم که باید بدانند همه مسایل را می‌دانند. وی درپایان تاکید کرد تنها 10درصد از نیروهای بومی دراین تیم‌ها استفاده می‌شود واین یعنی استان ظرفیت دو تیم سوپرلیگ را ندارد.

 نبی‌ا... امامدادی؛ مدرس داوری:اشتباه بزرگ تیم‌های سوپرلیگی نداشتن برنامه می‌باشد

مربی باشگاه اختصاصی کاراته با اذعان برمشکلات عدیده این دوتیم گفت: بهرامی مربی خوبی است به شرطی که دربندرعباس مستقر شود.شاید شهرداری درانتخاب مربی دچار اشتباه شد زیرا 3 روز قبل از آغاز لیگ قرارداد بست وزمانی که باید تیم استراحت کند با تمرینات سخت کارش را شروع کرد. امامدادی ادامه داد: مربی باید هر 30 روز ماه بالای سرتیمش باشد ولی بهرامی سه روز قبل از مسابقات می‌آید و چنین کارهایی دربحث مربیگری مردود است. اشتباه بزرگ دیگر این تیم این است که برنامه‌ریزی خاصی ندارد واگر تیم دست پردل رمضانی بود می‌دانست چطور برنامه‌ریزی کند ولی حالا دستش بسته است ونمی‌تواند کاری هم انجام دهد. 

 

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها