ویزیت ۸ هزار زوج نابارور در مراکز ناباروری هرمزگان



رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: بیش از ۸ هزار زوج نابارور در مراکز ناباروری سطح استان طی ۱۰ ماهه گذشته ویزیت شده‌اند.

 

به گزارش صبح ساحل، بیست و هفتمین جلسه قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با حضور دکتر غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی، دکتر عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه و رئیس مرکز بهداشت استان، معاون فرهنگی و دانشجویی، رییس دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت و سایر اعضاء صبح روز یکشنبه مورخ ۲۹ بهمن ماه در سالن کوثر دانشگاه برگزار شد.

غلامعلی جاودان رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در خصوص شناسایی و درمان زوجین نابارور گفت: کلینیک سطح یک ناباروری در تمامی بیمارستان های دولتی استان به منظور ویزیت و انجام اقدامات تشخیصی درمانی اولیه زوجین نابارور راه اندازی شده است.

دکتر غلامعلی جاودان در خصوص شناسایی و درمان زوجین نابارور در استان افزود: بیش از ۸ هزار زوج نابارور طی ۱۰ ماهه گذشته در کلینیک ناباروری در سطح استان جهت مشاوره و درمان ناباروری ویزیت شده اند.

دکتر جاودان با اشاره به اینکه بیش از ۷ هزار زوج نابارور در مرکز ناباروری سطح سه بندرعباس (کلینک ناباروری در بیمارستان شهیدمحمدی) ویزیت و مشاوره شده اند بیان داشت: از بین زوجین نابارور شناسایی شده کاندید عمل IUI (یکی از روش های کمک به باروری)، ۶۵ درصد موارد و از بین زوجین نابارور کاندیدای عمل IVF ( لقاح آزمایشگاهی)، ۴۰ درصد موارد به بارداری ختم شده است.

در این نشست که به ریاست دکتر غلامعلی جاودان برگزار شد مصوبات جلسه قبلی پیگیری و اعضای کمیته های تخصصی به ارائه گزارشی در خصوص اقدامات انجام شده و همچنین ارائه برنامه های آتی و چالش های موجود پرداختند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها