فرماندار بندرعباس:

هر نامزد انتخاباتی فقط 9 ستاد در شهر بندرعباس می‌تواند ایجاد کند/ چاپ پوسترها باید در چاپخانه‌های مشخص انجام شود



سرپرست فرمانداری بندرعباس گفت: هر نامزد در هر منطقه شهری دو ستاد؛ یک ستاد برادران و یک ستاد خواهران می‌تواند دایر کند. شهر بندرعباس چهار منطقه شهری دارد و هر نامزد می‌تواند هشت ستاد بزند که با احتساب یک ستاد اصلی 9 ستاد انتخاباتی می‌شود. همچنین به‌ ازای هر مرکز دهستان و بخش نیز یک ستاد می‌‎توانند دایر کنند.

به گزارش صبح ساحل، سرپرست فرمانداری بندرعباس گفت: سقف هزینه‌کرد انتخاباتی نامزدها در هرمزگان مشخص شد و نامزدها باید با مراجعه به سامانه شفافیت مالی انتخابات، اطلاعاتشان را ثبت کنند. هر داوطلب یک حسابدار دارد و حسابدار باید کل هزینه‌کرد ستاد، هزینه‌های چاپ و هزینه‌های نگهداری ستاد را بارگذاری کند. تمام تراکنش‌ها باید ثبت شود و منشا پول باید مشخص باشد. 20روز بعد از انتخابات تمام این موارد حسابرسی می‌شود.

«حبیب بهادری» با بیان اینکه نامزدها، 20 درصد سقف هزینه‌کرد انتخابات یعنی 20 درصد 750 میلیون تومان را می‌توانند از شخص حقیقی، گروه‌ها و جریان‌های سیاسی کمک بگیرند، افزود: سقف را وزارت کشور براساس جمعیت و برخی شاخص‌های دیگر مشخص تعیین کرده و به تایید شورای نگهبان رسیده است.

  

اجاره سالن آوینی ساعتی سه میلیون تومان

وی در پاسخ به این سوال که خیلی‌ها فکر می‌کنند تعیین سقف 750 میلیون تومان به هزینه‌های واقعی نزدیک نیست، گفت: اگر نامزدها از امکاناتی که دولت برای آن‌ها در نظر گرفته است استفاده کنند، سقف تعیین شده معقول است. در این دور دولت، تمام امکانات و تجهیزات را با هزینه حداقلی در اختیار کاندیدا قرار داده است از جمله سالن‌های فرهنگسرای آوینی، طوبی، مجموعه حجاب، مجموعه ورزشی خلیج فارس که رقم‌های اجراه این سالن‌ها برای تجمعات انتخاباتی چشمگیر نیست به عنوان نمونه اجاره فرهنگسرای آوینی ساعتی سه میلیون تومان و فرهنگسرای طوبی ساعتی دو میلیون تومان است.

سرپرست فرمانداری بندرعباس با بیان اینکه هیئت نظارت بر تبلیغات این ارقام را مشخص کرده است، افزود: از یک هفته پیش این امکانات را به نامزدها اعلام کردیم. یک بخشی از نامزدها درخواست‌هایشان را اراه کردند تا فضاها را در اختیارشان قرار دهیم.

  

اجاره بیلبوردها یک هفته 500 هزار تومان

بهادری با بیان اینکه ببلبوردها و تابلوهای شهری که در اختیار نهادهای و دستگاه‌های دولتی بوده نیز از دیگر امکانات تعیین شده است، اضافه کرد: نزدیک 120 تا 130 بیلبورد در شهر بندرعباس برای تبلیغ نامزدها در نظر گرفته شده که اجاره یک بیلبورد طی یک هفته 500 هزار تومان می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه با این ارقام تعیین شده، ریخت و پاش مازاد اتفاق نخواهد افتاد، گفت: ما هم شنیده‌ایم که یک مجموعه خصوصی برای یک برنامه تبلیغاتی نامزدها 400 میلیون تومان تعیین کرده است. دولت همین امکان را با دو میلیون تومان در اختیار نامزدها گذاشته است.

بهادری با بیان اینکه اگر نامزدها بخواهند چنین هزینه‌هایی کنند معلوم است سقف جوابگو نمی‌شود، گفت: نامزدها به‌جای ریخت و پاش انتخاباتی برنامه‌های خود را ارائه دهند.

وی عنوان کرد: در کنار این موارد برنامه‌های مناظره رایگان در نظر گرفته شده و صدا و سیما ده روز قبل از انتخابات آنتن در اختیار نامزدها قرار می‌دهد.

  

هزینه‌های‌ خارج از عرف، علت تخطی از سقف تعیین شده

فرماندار بندرعباس گفت: زمینه را برای ارائه برنامه همه نامزدها فراهم کردیم. یکی برخی نامزدها می‌خواهد از امکانات بخش خصوصی استفاده کنند معلوم است با سقف تعیین شده نمی‌خواند. به عنوان مثال شنیده میشود می‌خواهند از خواننده‌ای دعوت کنند. کسی که قصد دارد هزینه‌های خارج از عرف انجام دهد بدیهی است که هزینه‌ها از سقف نیز رد می‌کند.

بهادری با تاکید بر اینکه چاپ بنرها و پوسترها باید در چاپخانه‌های مجاز و تعیین شده انجام شود، افزود: ضروری است که آدرس و شماره چاپخانه در پوستر درج شود. در این دور از انتخابات نصب هرگونه داربست جز در نقاطی که مشخص شده، ممنوع است. رعایت قانون و استفاده از امکاناتی که دولت تلاش کرده برای نامزدها تامین کند باعث می‌شود از سقف هزینه‌کرد تعیین شده عبور نکنند.

این مقام مسئول در پایان گفت: رسیدگی به صلاحیت‌ها تا قبل از اعتبارنامه انجام می‌شود لذا نامزدهای مجلس به رعایت حدودی که قانون برایشان در نظر گرفته توجه کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها