دانشگاه ملک سعود در فناوری متاورس پیشگام است


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
در یک جهش متحول کننده به سمت یکپارچگی فناوری، دپارتمان ارتباطات جمعی در دانشگاه ملک سعود از قدرت فناوری متاورس و ابزارهای هوش مصنوعی برای ایجاد یک فضای مجازی پیشگامانه استفاده کرده است که جوهر چشم‌انداز ارتباطی دانشگاه را در بر می‌گیرد. پیدایش این پروژه به تلاش مشترک ماجده السویه و خادجه مورایش، هر دو از وزارت ارتباطات جمعی باز می‌گردد.
این دو با الهام از آموزش روزنامه‌نگاری هوش مصنوعی و متاورس، یک محیط مجازی را طراحی کردند که به عنوان نمایشی پویا از دستاوردها و نقاط عطف این بخش عمل کند. فضای مجازی که در روز افتتاحیه نمایشگاه "Fomex" در سومین مجمع رسانه‌ای عربستان سعودی که در اوایل ماه جاری برگزار شد، رونمایی شد، این فضای مجازی به دقت جزئیات و واحدهای پیچیده در بخش رسانه را منعکس می‌کند.
از رئیس دفتر دپارتمان گرفته تا استودیوها و مراکز مختلف، مانند آزمایشگاه رسانه‌های دیجیتال و تصویری، آزمایشگاه روزنامه‌نگاری الکترونیک، و دفتر مرکزی روزنامه دانشگاه، همه جنبه‌ها به طرز پیچیده‌ای در این ملیله دیجیتال بافته شده است.
موراشد، که کاندیدای دکترای رسانه‌های دیجیتال در گروه ارتباطات جمعی در دانشگاه KSU است، به عرب نیوز گفت: «پس از اخذ دیپلم در روزنامه نگاری هوش مصنوعی و متاورس، دکتر ماجده السوایه، استادیار گروه ارتباطات جمعی و من پروژه‌ای را برای ارسال نهایی خود ایجاد کردیم که دستاوردهای بخش رسانه را به نمایش می گذارد. این منجر به مفهوم استفاده از فناوری متاورس برای ایجاد یک محیط مجازی شد
موراشد همچنین افزود که فضای مجازی متاورس با توانمندسازی دانش‌آموزان برای مشارکت فعال در آموزش خود، مانند شرکت در شبیه‌سازی‌های تاریخی یا تمرین زبان در زمان واقعی با آواتارها، یادگیری همه‌جانبه را افزایش می‌دهد. واقعیت مجازی امکان تعامل عملی با مفاهیم پیچیده را فراهم می‌کند. با حذف موانع جغرافیایی، اتصال دانش‌آموزان و مربیان در سراسر جهان برای پروژه‌های مشترک و تبادل روش‌های تدریس، همکاری جهانی را تسهیل می‌کند. این امر یادگیری بین فرهنگی را تقویت کرده و دانش‌آموزان را برای آینده‌ای که در آن همکاری جهانی بسیار مهم است، آماده می‌کند.
Alsewaiah به بخش رسانه KSU با نوآوری پیشگام در حوزه متاورس اعتبار می‌دهد. او با استقبال از دیدگاه مارک زاکربرگ از متاورس به عنوان آینده اینترنت گفت که فضای مجازی دانشگاه از تعهد آن به پیشرفت دیجیتال و انتشار دانش پشتیبانی می‌کند. مرکز موفقیت این پروژه، ادغام یکپارچه ابزارهای هوش مصنوعی در ویرایش، طراحی و تولید است. با نگاهی به آینده، گسترش و ارتقای بیشتر پروژه متاورس، ارتقای تعالی آموزشی و پرورش خلاقیت در حوزه‌های ارتباطی و رسانه‌ای را متصور است.
  
   
    
ریاض میزبان شورای همکاری خلیج‌فارس و گفتگو با وزرای خارجه اعضای آن خواهد بود
 نگاهی به عرب نیوز
شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه میزبان صد و پنجاه و نهمین نشست وزیران خود در ریاض خواهد بود و جلسات جداگانه‌ای با حضور وزرای خارجه اردن، مصر و مراکش برگزار خواهد شد. مجمع وزیران شورای همکاری خلیج فارس اعلام کرد: «مجمع وزیران شورای همکاری خلیج فارس و نشست‌های مشترک وزیران با مصر، اردن و مراکش در 3 مارس برگزار می‌شود.»
این مجمع بیانیه‌ای از جاسم محمد البودایوی، دبیر کل شورای همکاری خلیج فارس به اشتراک گذاشت که در آن آمده است:«نشست صد و پنجاه و نهمین مجمع وزیران شورای همکاری خلیج فارس روز یکشنبه در ریاض به ریاست شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ال. ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر و رئیس جلسه جاری مجمع وزیران با حضور وزرای خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس برگزار شد. 
دبیرکل شورای وزیران گفت:«شورای وزیران تعدادی گزارش در مورد پیگیری اجرای تصمیمات مجمع عالی شورای همکاری خلیج فارس که در اجلاس دوحه در دسامبر 2023 صادر شده بود را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد. همچنین بر یادداشت‌ها و گزارش‌های ارائه شده از سوی کمیته‌های فنی و وزارتی و دبیرخانه کل، علاوه بر موضوعات مرتبط با گفتگوها و روابط راهبردی بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و بلوک‌های جهانی و همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تمرکز خواهد داشت.»
البودایوی گفت:«در نشست خلیج فارس و مصر موضوعات مختلفی بررسی خواهد شد که مهمترین آن‌ها برنامه اقدام مشترک و راه‌های تقویت همکاری‌ها است. جلسات بین شورای همکاری خلیج فارس و اردن و مراکش بخشی از روابط متمایز و مشارکت بین طرفین خواهد بود.»

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها