کارناوال شادی «جشنواره ملی تئاتر درسی ایران» در میناب به راه افتاد



کارناوال بزرگ سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور روز دوشنبه با حضور دانش‌آموزان و همراهی اولیای آن‌ها همراه با اجرای برنامه‌های شاد و مفرح در شهرستان میناب پایتخت تئاتر درسی ایران به راه افتاد.

 

به گزارش صبح ساحل، دانش‌آموزان و اولیای آن‌ها با حضور مسئولان استانی و شهرستانی این کاروانال را با اجرای برنامه‌های شاد از محل مدیریت آموزش و پرورش میناب تا پارک آنامیس این شهر همراهی کردند.

معاون پروشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش هرمزگان در حاشیه برگزاری این کارناوال گفت: شور و نشاط دانش‌آموزان برای حضور در این کارناوال، نشانگر علاقه دانش‌آموزان به آموزش مفاهیم در قالب تئاتر و نیز اهمیت جایگاه هنر در آموزه‌های کلاسی است.

محمود غیبی اظهار کرد: بیش از ۱۳ هزار اثر از سراسر کشور به دبیرخانه سومین جشنواره ملی تئاتر درسی ارسال شد که افزایش ۲ برابری نسبت به سال گذشته را شاهد هستیم.

وی اظهار کرد: این جای خوشحالی است که تئاتر درسی و هنر جایگاه خود را در کلاس‌های درس دانش‌آموزان بیشتر پیدا کرده است.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش هرمزگان، بعد از پالایش و داوری در چند مرحله، ۲۵ اثر نهایی مشخص شد که این آثار از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه سال‌جاری در فرهنگ سرای اداره فرهنگ و ارشاد اصلامی شهرستان میناب برای اجرای زنده به روی صحنه خواهند رفت.

 

راهیابی ۲۵ اثر دانش‌آموزی به مرحله‌نهایی جشنواره ملی تئاتر درسی کشور

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور نیز گفت: در این دوره از جشنواره، ۱۳ هزار و ۲۴ اثر از سراسر کشور شرکت کردند که در نهایت ۲۵ اثر به مرحله‌نهایی راه یافتند.

داریوش فدویان، با بیان اینکه داوری‌های سال‌جاری در سه مرحله استانی، کشوری و نهایی بوده است، اظهار کرد: در مرحله استانی، بیش از ۱۳ هزار و ۲۴ اثر راه یافته به ۳۲ دبیرخانه استان‌ها مورد داوری قرار گرفت و به صورت میانگین، ۱۵ اثر دانش‌آموزی از هر استان به مرحله کشوری راه پیدا کردند.

وی بیان کرد: بعد از بازبینی حدود ۴۸۰ اثر مرحله کشوری،در نهایت ۲۵ اثر راه یافته به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی معرفی شدند که از ۱۵ تا ۱۷ اسفندماه سال‌جاری در شهرستان میناب هرمزگان باهم به رقابت خواهند پرداخت.

به گفته فدویان، در دومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور بیش از ۶ هزار اثر از دانش‌آموزان به دبیرخانه ارسال شد که با بیش از ۱۳ هزار اثر ارسالی، امسال رشد ۲ برابری را در سومین جشنواره ملی تئاتر درسی شاهد هستیم که نشانگر فراگیری و پویایی این جشنواره و همچنین استقبال دانش آموزان سراسر کشور از این رخداد ملی است.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور ادامه داد: در این دوره استان‌های فارس، خوزستان، گیلان و هرمزگان بیشترین آثار را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کردند.

فدویان اظهار کرد: ۲۵ اثر راه یافته به مرحله‌نهایی سومین جشنواره ملی تئاتر درسی کشور از استان‌های خراسان جنوبی، بوشهر، خراسان رضوی، سمنان، سیستان و بلوچستان، شهرستان‌های تهران، فارس، مازندران، البرز، یزد، شهر تهران، گیلان، لرستان، کرمان، قم، زنجان و هرمزگان است.

 

جشنواره ملی تئاتر درسی در میناب هرمزگان به علت مطابقت بسیار با اهداف ۶ گانه هدف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مورد توجه وزارت آموزش و پرورش قرار گرفته است.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ هرمزگان، در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان واقع شده است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها