عربستان کاهش داوطلبانه نفت خود را به میزان یک میلیون بشکه در روز تا اواسط سال 2024 تمدید کرد


نویسنده: عدنان نگاری

 نگاهی به عرب نیوز
عربستان سعودی روز یکشنبه اعلام کرد که کاهش عرضه نفت را تا ماه ژوئن به عنوان بخشی از تلاش برای حمایت از قیمت‌ها تمدید می‌کند. خبرگزاری رسمی عربستان سعودی گزارش داد، یک منبع وزارت انرژی اعلام کرد که ریاض کاهش یک میلیون بشکه‌ای داوطلبانه خود را که در ژوئیه 2023 اجرا شد تا پایان سه ماهه دوم سال 2024 نیز تمدید خواهد کرد. این تصمیم با هماهنگی سایر اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش موسوم به اوپک پلاس برای تضمین ثبات بازارهای جهانی نفت خام اتخاذ شده است و در ادامه با تمدید کاهش تولید، تولید عربستان سعودی در حدود 9 میلیون بشکه در روز باقی خواهد ماند. SPA گفت که کاهش به تدریج با توجه به شرایط بازار معکوس خواهد شد. 
الکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه گفت این کشور در سه ماهه دوم با هماهنگی برخی از کشورهای عضو اوپک پلاس تولید و صادرات نفت خود را به میزان 471 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد. اوپک پلاس در ماه نوامبر با کاهش داوطلبانه حدود 2.2 میلیون بشکه در روز برای سه ماهه اول موافقت کرد که در راس آن عربستان سعودی از کاهش داوطلبانه خود خارج شد و از این رو اعضای اوپک پلاس این کاهش را به صورت جداگانه اعلام می‌کنند. کویت اعلام کرد تولید نفت خود را تا ژوئن 135 هزار بشکه در روز کاهش خواهد داد در حالی که الجزایر 51 هزار بشکه در روز و عمان 42 هزار بشکه در روز تولید خود را کاهش می‌دهند. اوپک پلاس از اواخر سال 2022 یک سری کاهش تولید را برای حمایت از بازار اجرا کرده است.
     
کویت از رای دهندگان می‌خواهد تا اعضای مجمع ملی را در 4 آوریل انتخاب کنند
 نگاهی به عرب نیوز
خبرگزاری کویت گفت که کویت روز شنبه از رای‌دهندگان خواست تا اعضای مجمع ملی را در 4 آوریل انتخاب کنند. روز چهارشنبه، عامر العجمی، سخنگوی دولت کویت گفت که کابینه کویت پیش نویس فرمان امیری را تصویب کرده است که از رای دهندگان برای انتخاب مجلس ملی دعوت به عمل آورده و همچنین افزود که ثبت‌نام نامزدها از 4 مارس آغاز خواهد شد. شیخ مشعل الاحمد الصباح امیر کویت ماه گذشته فرمان انحلال پارلمان را صادر کرد. خبرگزاری کویت  در ادامه افزود که این فرمان بر اساس نقض اصول قانون اساسی توسط مجلس ملی است. این مجمع در ژوئن 2023 به پیشنهاد  نخست وزیرِ منتخب به تصویب کابینه رسید و در حال ادامه‌ی حیات خود در وادی سیاست است.امیر کویت به هدف دیداری رسمی وارد عمان شد.
  
امیر کویت به هدف دیداری رسمی وارد عمان شد
 نگاهی به عرب نیوز
شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح، امیر کویت روز سه شنبه برای یک سفر دولتی به عمان وارد مسقط شد. به گزارش خبرگزاری کویت، ناوگانی از جت‌های نظامی عمان برای پرواز او در حریم هوایی عمان اسکورت رسمی انجام دادند. هنگامی که امیر کویت و هیئت همراهش به فرودگاه رسیدند، سلطانِ عمان، هیثم بن طارق و دیگر مقامات ارشد از آن‌ها استقبال کردند. سفر شیخ میشال به کویت پس از یک سفر دولتی هفته گذشته به عربستان سعودی انجام می‌شود که اولین سفر وی به این کشور از زمان انتصابش به امیری در ماه دسامبر بود. وی و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی در دیداری در ریاض، روابط دوجانبه و آخرین تحولات منطقه‌ای و بین المللی را بررسی کردند.
  
وزرای خارجه کشورهای عربی در ریاض برای گفتگو درباره جنگ غزه دیدار کردند
 نگاهی به عرب نیوز
یکصد و پنجاه و نهمین نشست عادی شورای وزیران خارجه سوم مارس در مقر شورای همکاری خلیج فارس در ریاض برگزار شد. 
نشست‌های مشترک وزیران بین کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و مصر، مراکش و اردن برای تقویت بیشتر همکاری‌ها و بحث در مورد مسائل فوری مربوط به غزه‌ برگزار شد. جاسم البودایوی، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس، گفت:«ما امروز در حالی گرد هم می آییم که با صحنه‌های وحشتناکی از آن‌چه که برادران ما، مردم فلسطین در نوار غزه و کرانه باختری در معرض آن قرار می‌گیرند، روبرو هستیم.
 ما انواع خشونت‌ها و بمباران‌های بی‌رویه توسط نیروهای اشغالگر اسرائیلی را در نوار غزه با توجه به تخریب سیستماتیک تاسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی از جمله ساختمان‌های مسکونی، مدارس و بیمارستان‌ها محکوم می‌کنیم. در این دیدارها جنایات اشغالگران در نوار غزه توسط اسرائیل که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی و تخریب زیرساخت‌ها، قطع منابع حیاتی و کمک به مردم شده است مورد تاکید قرار گرفت.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها