رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان خبر داد:

دستگیری تعدادی به دلیل خرید و فروش رأی و اخلال در روند برگزاری انتخابات



رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان با تأکید بر اینکه انتخابات در امنیت کامل برگزار شد، گفت: تخلفات در انتخابات معمولاً وجود دارد؛ کسانی که به نتیجه یا روند برگزاری انتخابات اعتراض دارند زمان برای آن‌ها تعریف شده است و از روز بعد از انتخابات تا 17 اسفند ماه {به مدت یک هفته} فرصت دارند در «سامانه داوطلب» شکایتشان را ثبت کنند و دفاعیه و مستندات خود را ارائه دهند.

به گزارش صبح ساحل، «عبدالله صادقی» در گفت و گو با صبح ساحل افزود: مردم نیز اگر انتقاد یا اعتراضی نسبت به روند برگزاری انتخابات دارند می‌توانند شکایتشان را در «سامانه مردم ناظر» ثبت کنند.

  

انتخابات در آرامش و امنیت برگزار شد

این مقام مسئول با بیان اینکه همه تلاشمان را می‌کنیم که حقی از شخصی ضایع نشود و وظیفه ما صیانت از آرا مردم است، اظهار کرد: در پایان مهلت اعتراض، مستندات شاکیان بررسی می‌شود و اگر نیاز باشد بازرسی از شورای نگهبان برای بررسی موشکافانه‌تر به هرمزگان بیاید این اتفاق خواهد افتاد.

صادقی تاکید کرد: روز انتخابات در هیچ نقطه‌ای از استان مسئله امینی نداشتیم. روند برگزاری انتخابات در استان به بهترین شیوه انجام شد و اشکال و ایرادی وجود نداشت.

  

تخلفات نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر بوده

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات با اشاره به اینکه به صورت محدود تخلفاتی در زمینه اخلال در برگزاری انتخابات و خرید و فروش رأی بوده و در سایر زمینه‌ها تخلفی ثبت نشده است، عنوان کرد: تخلف انتخاباتی داشتیم و تعداد محدودی نیز به دلیل اخلال در برگزاری انتخابات و خرید و فروش رأی دستگیر شدند. پیگیری سابقه قضایی این افراد در حال انجام است و اگر سابقه‌ داشته باشند، می‌تواند در روند نتایج تأثیرگذار باشد.

صادقی با تأکید بر اینکه تخلفات نسبت به دوره‌های قبل بسیار کمتر بوده است، گفت: اخلال در حین انتخابات بدین‌صورت بوده که برخی در اطراف مکان‌های رأی‌گیری حضور پیدا کرده و به مردم اشاره می‌کردند که به کاندیدای مد نظرشان رأی دهند. در همین رابطه به صورت محدود دو-سه نفر دستگیر شدند. به طور کلی انتخابات در امنیت کامل برگزار شده و هیچ مشکلی نداشتیم.

وی اضافه کرد: نیروهای انتظامی، امنیتی، اطلاعاتی و قضایی در شعب رأی‌گیری حاضر بودند و گزارشات خود را از روند برگزاری ارائه خواهند کرد. این گزارشات تجمیع می‌شود و در روند بررسی تائید انتخابات به ما کمک خواهد کرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه کاندیدا فرصت دو روزه‌ی اعتراض در هیئت اجرایی نیز داشتند، افزود: همزمان با این فرصت می‌توانستند اعتراض خود را در هیئت نظارت و بازرسی انتخابات تا موعد مشخص شده، ثبت کنند. تعدادی از شکایات نیز در همان هیئت‌های اجرایی شهرستان‌ها به نتیجه رسید و تعیین تکلیف شد.

  

بازشماری صندوق رای تنها با دستور شورای نگهبان

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان با بیان اینکه برخی در فضای مجازی مطرح می‌کنند که نتیجه تغییر کرده است اما این موارد صحت ندارد و هنوز هیچ اتفاقی نیفتاده است، گفت: اگر بازشماری صندوقی بخواهد انجام شود حتماً باید به دستور شورای نگهبان باشد و ما ورود مستقیم نداریم.

صادقی افزود: شورای نگهبان مستقیماً «سامانه‌ی داوطلب» و «مردم ناظر» را رصد می‌کند و به ما اعلام می‌شود که نسبت به هرکدام از افرادی که اعتراض داشتند چه عکس‌العملی را انجام دهیم. در روزهای اخیر شنیده شده که برخی مصادیقی را عنوان می‌کنند در رابطه با انصراف‌ها و سایر موضوعات که مطلقاً صحت ندارد.

  

ثبت شکایت در هر سه حوزه انتخابیه

وی گفت: تعداد افرادی که شکایت کردند محرز است و تاکنون در هر سه حوزه انتخابیه شرق، مرکز و غرب استان شکایت داشتیم. پس از پایان مهلت ثبت شکایت‌ها، بررسی دقیق انجام خواهد شد. نتیجه صحت و تائید انتخابات احتمالاً پس از ماه مبارک رمضان {زودتر یا دیرتر} انجام می‌شود.

  

ممکن است فردی به دلیل عدم شفافیت مالی تایید نشود

رئیس هیئت نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان در هرمزگان تأکید کرد: افراد از هرگونه گمانه‌زنی پرهیز کنند و کاندیدا مطمئن باشد شکایتشان دقیق رصد خواهد شد.

این مقام مسئول اظهار کرد: کاندیدای انتخاباتی باید تمام هزینه‌کردهای انتخاباتی را در سامانه شفافیت مالی ثبت کنند؛ پس از 20 روز شورای نگهبان به‌صورت جداگانه شفافیت مالی را بررسی خواهد کرد و ممکن است فردی به دلیل عدم شفافیت مالی تایید نشود. تا قبل از صدور اعتبارنامه، احتمال عدم تایید کاندیدا وجود دارد و یکی از دلایل همین شفافیت مالی است.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها