شرکت پخش فرآورده‌های نفتی:

آمادگی کامل برای توزیع بنزین نوروزی را داریم



مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی از آمادگی کامل برای توزیع بنزین نوروزی خبر داد.

     

به گزارش صبح ساحل، جعفر سالاری نسب مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: اقدامات اولیه برای سوخت رسانی بهتر در ایام نوروز انجام شده است به طوری که با توجه به سفرهای نوروزی و شرایط پیش رو تولید کارت آزاد افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: کسانی که مشکلی برای کارت‌های شخصی داشته باشند می‌توانند از کارت‌های آزاد استفاده کنند و در صورت بروز مشکلی می‌توانند با شماره تماس ۰۹۶۲۷ تماس بگیرند

به گفته این مقام مسئول اکیپ‌های نظارتی به تمامی نقاط کشور اعزام شده و تمام شهرها پایش می‌شوند.

وی با اشاره به تقارن ماه مبارک رمضان با ایام نوروز خاطر نشان کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با ایام عید میزان مصرف بنزین قابل پیش بینی نیست.

مدیر عامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اضافه کرد: میانگین مصرف در اسفند ماه ۱۱۷.۵ میلیون لیتر بوده که در طول سال این عدد ۱۱۵ میلیون لیتر بوده است. همچنین آخرین آمار و ارقام نشان دهنده مصرف ۱۱۸.۵ میلیون لیتری مصرف بنزین بوده است هر چند رکورد مصرف ۱۳۳ میلیون لیتر بنزین را در اسفند ماه جاری داشتیم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر آمادگی چه میزان تأمین بنزین در ایام نوروز را دارید، خاطر نشان کرد: ما بسته به نیاز مردم بنزین را تأمین می‌کنیم به طوری که سال گذشته ۲۸ اسفند ماه مصرف بنزین حتی به ۱۴۳ میلیون لیتر رسید و تأمین شد.

به گفته این مقام مسئول بر اساس آمار رسمی مصرف بنزین نسبت به سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۳ درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد ما در تلاشیم مردم ار کارت‌های خود استفاده کنند زیرا سهمیه کارت‌های آزاد نیز ۳ هزار تومان است.

سالاری نسب ادامه داد: افزایش تعداد کارت‌های آزاد جایگاه‌ها مختص ایام نوروز است و پس از آن شرایط به وضعیت قبل بازمی‌گردد، اما با وجود افزایش تعداد کارت‌های آزاد در جایگاه‌ها، از مردم درخواست می‌کنیم که از کارت‌های سوخت شخصی خود استفاده کنند.

این مقام مسؤول خاطر نشان کرد: هم اکنون آماری از وضعیت واردات نداریم چرا که شرکت پخش بنزین مورد نیاز را از پالایشگاه‌ها در یافت می‌کنیم.

وی ادامه داد: بنزین سوپر هم در کشور در حال توزیع است، اما با توجه به اینکه توزیع بنزین در ۸ کلانشهر بزرگ کشور بر اساس استانداردهای یورو ۴ صورت می‌گیرد، نیاز مردم را در زمینه تأمین بنزین با کییفیت از نظر اکتان و درصد گوگرد، پاسخ می‌دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور اذعان داشت: فروش مکمل غیرقانونی است و این مسئله به تمامی جایگاه‌ها اعلام شده، همچنین اگر گزارشی از دریافت نرخ اضافه بابت کارت سوخت آزاد به شرکت ملی پخش برسد، برخورد قانونی خواهد شد، چرا که نرخ عرضه بنزین به صورت آزاد، ۳,۰۰۰ تومان در هر لیتر است و هیچ جایگاهی حق دریافت مبلغ بیشتری ندارد.

سالاری نسب در خصوص توزیع گازمایع در کشور گفت: توزیع گاز مایع برای آن‌دسته از مردمی که به شبکه سراسری گاز دسترسی ندارند، با دو نرخ صورت می‌گیرد؛ بیش از ۹۸ درصد متقاضیان در سامانه سدف ثبت‌نام کرده‌اند و برای این دسته، روزانه حدود ۳۰۰۰ تن گاز مایع با نرخ هر کپسول ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود؛ برای آن دسته از متقاضیان که در سامانه سدف ثبت نام نکرده‌اند، گاز مایع با ۱۰ درصد افزایش نرخ، به قیمت هر کپسول ۲۰ هزار و ۶۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی افزود: همچنان عرضه گاز مایع بیش از نیاز مردم صورت می‌گیرد و هیچ کمبودی در این عرصه وجود ندارد.

سالاری نسبت با اشاره به اینکه هیچ موضوعی مبنی بر افزایش بنزین مطرح نیست، خاطر نشان کرد: هیچ موضوعی مبنی بر افزایش قیمت بنزین مطرح نشده و مأموریت ما توزیع بنزین است و نه قیمت گذاری.

وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر کاهش سهمیه سوخت کامیون داران، گفت: سامانه پیمایش از سال ۱۳۹۳ اجرایی شده و بر اساس میزان عملکرد سوخت اختصص پیدا کرده است به طوری که بر اساس یارنامه سوخت مورد نیاز محاسبه و تحویل داده می‌شود و افرادی که بارنامه نداشتند تنها سوخت پایه دریافت می‌کنند.

برای این مطلب تا کنون نظری ثبت نشده‌ است.
0 / 200
  • نظر شما پس از بررسی و تایید منتشر خواهد شد.
  • لطفا از بکاربردن الفاظ رکیک، توهین و تهمت به اشخاص حقیقی و حقوقی خودداری کنید.

آخرین خبرها